Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (ANPCPPSR) va lansa la 1 octombrie campania "Cere bonul fiscal", cu o durată de 1.000 de zile, care are ca scop o mai bună educare a populaţiei în privinţa fiscalizării.
Preşedintele ANPCPPSR, Sorin Mierlea, a explicat că această campanie va avea două părţi, una în cadrul căreia se vor promova lucrurile realizate cu ajutorul banilor plătiţi la taxe şi impozite, iar a doua va presupune explicarea efectelor cererii unui bon fiscal şi al situaţiei inverse.
"Impozitele şi taxele fac şi lucruri bune, nu se întâmplă numai lucruri rele. (...) Nesolicitând bonul fiscal de la magazin, ulterior proprietarul poate cere furnizorului unele produse fără factură fiscală, la un preţ fără taxe, mai mic", a spus Mierlea, în cadrul unui seminar organizat de MasterCard, care va lua parte la campanie.
El a precizat că această campanie va dura 1.000 de zile, întrucât Asociaţia a considerat că o campanie de durată, "ca picătura chinezească", poate să schimbe ceva la nivel colectiv.
Campania vizează în special elevii din învăţământul preuniversitar, respectiv din clasele a XI-a şi a XII-a, persoanele de vârsta a treia şi angajaţii instituţiilor financiar-bancare.
"În rândul persoanelor de vârsta a treia se fac tot felul de încercări ca pensiile să fie date pe carduri. Pentru aceste persoane este nevoie de un limbaj specific, mai simplu, pentru a avea impact. De exemplu, am avut reclamaţii la anumite filiale ale unei bănci, unde pensionarii s-au dus ştiind că pot să plătească utilităţile, iar un angajat le-a pus o hârtie în faţă, pe care au semnat-o, iar după 30 de zile s-au trezit acasă cu un card", a precizat Mierlea.
El a spus că prima evaluare a campaniei, care va fi promovată prin materiale print, publicitate stradală, cât şi prin intermediul televiziunilor şi radiourilor, va fi realizată în luna ianuarie 2011.
ANPCPPSR, înfiinţată în anul 2003, este o organizaţie neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, independentă, ce apără drepturile consumatorilor.
(17 sep 2010, 13:54:40