Ministrul Elena Udrea a declarat, miercuri, că brandul turistic lansat în iulie este primul "profesionist făcut, bazat pe studii şi cercetări la nivel naţional şi internaţional şi care plasează ţara noastră pe piaţa internaţională de turism pornind de la domeniile" în care este competitivă.
"Luna iulie a acestui an a marcat lansarea brandului turistic internaţional al României şi aş vrea să spun încă o dată că este pentru prima dată când România are un brand turistic naţional profesionist făcut, bazat pe studii şi cercetări la nivel naţional şi internaţional şi care plasează ţara noastră pe piaţa internaţională de turism pornind de la domeniile, sectoarele în care suntem azi competitivi", a spus Elena Udrea, la reuniunea anuală a diplomaţilor români.
Ea a adăugat că, deşi au existat şi în anii precedenţi proiecte de promovare turistică, acestea au fost "generaliste şi nu au pornit de la o bază ştiinţifică, aşa cum se întâmplă de data aceasta".
"Suntem realişti şi ştim foarte bine că recent lansatul brand care deja a avut parte de o atenţie extraordinară din partea presei nu reprezintă decât un prim pas pe calea valorificării adecvate a tuturor avantajelor competitive de care ţara noastră se bucură în domeniul turismului. Nu este pentru nimeni un secret că şi în domeniul turismului nevoia de investiţii este una reală şi pot spune una foarte mare", a apreciat ea.
Elena Udrea a mai spus că s-a adresat deja MAE propunând un protocol de cooperare în domeniul turistic.
"M-am adresat deja MAE şi am propus încheierea unui protocol de colaborare între instituţiile noastre care să vizeze o cooperare directă între MDRT şi MAE, atât la nivelul Centralei Ministerului de Externe, cât mai ales la nivelul misiunilor diplomatice ale României din străinătate. Suntem interesaţi ca misiunile noastre diplomatice din străinătate să sprijine prin birourile noastre turistice", a spus ea.
Consiliul de Brand s-a reunit la începutul lunii august pentru a discuta răspunsul THR-TNS legat de asemănarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet.
Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului Elena Udrea a declarat, la începutul şedinţei Consiliului de Brand, că există similitudini evidente între frunza din brandul de turism al României şi cea din logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie.
Pe de altă parte, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) poate plăti consorţiul THR-TNS, deocamdată, doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu şi pentru cea de creaţie, iar logo-ul va apărea, în scurt timp, pe etichetele multor produse, a afirmat ministrul de resort, Elena Udrea, într-un interviu pentru MEDIAFAX.
MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicaţii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic şi alte simboluri comercializate pe internet şi a precizat că nu va efectua plăţi până la clarificarea acestor aspecte.
Asocierea THR/TNS susţine că brandul de turism şi toate componentele sale au fost create de ea şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.