Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a lansat licitaţii de 3,14 miliarde de euro, care vor fi atribuite până la finele anului, astfel încât în primăvară să poată începe lucrările, a declarat miercuri ministrul de resort, Radu Berceanu.
"Licitaţiile vor fi atribuite până la sfârşitul anului, iar cu tot cu contestaţii să aflăm firma câştigătoare în ianuarie-februarie 2011 şi din martie să putem lucra", a spus Berceanu, într-o coferinţă de presă.
Printre proiectele licitate se numără autostrada Nădlac-Arad (288 milioane de euro), Timişoara-Lugoj (338 milioane de euro), Orăştie-Sibiu (770 milioane de euro), modernizarea liniilor ferate Frontier-Curtici-Arad (397 milioane de euro) şi Sighişoara-Coşlariu (813 milioane de euro) şi a unor spaţii (50 milioane de euro).
"Noi la ora actuală avem 90% gata din tot ceea ce înseamnă proiecte la minister. De aici încolo înseamnă implementare şi nu avem niciun impediment, nu am avut şi nici nu o să avem niciodată pentru că lucrăm cu firme mari", a spus Berceanu.
El a adăugat că aceste licitaţii vizează coridorul 4 Paneuropean de Transport, mai puţin autostrada Sibiu-Piteşti, care va fi realizată prin concesiune.
"Avem o echipă care lucrează cu sprijinul BEI, BERD şi UE, la proiectul de parteneriat public-privat, pe 2-3 tronsoane din această porţiune", a adăugat Berceanu.
El a afirmat că la 24 august a emis un ordin care vizează angajaţii care lucrează cu fonduri europene şi prin care aceştia vor fi penalizaţi până la desfacerea contractului de muncă, dacă nu respectă din culpa lor termenele de realizare a proiectului.
"Aceştia angajaţi iau oricum un spor de performanţă de 75%, mai puţin la CFR, unde sindicatele au considerat că 30% este suficient, din motive care îmi scapă. Am făcut un proiect şi de luna viitoare aceste lucruri nu vor mai depinde de sindicate şi vor putea şi cele 60 de persoane care lucrează cu proiectele CFR să ia 75%", a menţioant Berceanu.
Şeful Transporturilor a declarat că până în prezent ministerul a atras fonduri europene de 41 milioane de euro, urmând ca în perioada următoare să atragă încă 60 de milioane de euro.
"Dacă am fi avut şi noi prefinanţare ca alte ministere ar mai fi trebuit să fie vreo 300 de milioane de euro, deci vreo 400 de milioane de euro, dar la noi pregătirea proiectelor durează foarte mult pentru că sunt complexe şi deoarece au valori mari trebuie aprobate la Bruxelles, spre deosebire de late ministere", a explicat Berceanu.
În luna iulie, preşedintele Traian Băsescu a declarat că Ministerul Transporturilor nu a atras nicio finanţare europeană din cauza incompetenţei angajaţilor "arhiselecţionaţi" şi că el, dacă ar fi fost în locul ministrului Radu Berceanu, i-ar fi dat afară pe toţi care gestionează proiectele.