Număr angajaţilor din Ministerul Administraţiei şi Internelor care ar urma să fie disponibilizaţi nu a fost stabilit, însă cei cu multe abateri profesionale vor pleca, au declarat, marţi, pentru MEDIAFAX, surse ministeriale.
Sursele citate au precizat că principala etapă a reorganizării Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI) a fost finalizată, după ce s-a stabilit relocarea unor angajaţi din aparatul central către structurile operative. Totodată, aproximativ 1.000 de angajaţi din MAI au fost disponibilizaţi.
În plus, s-a lucrat la criterii de evaluare a performanţelor lucrătorilor MAI, împreună cu membrii sindicatelor. Astfel, spun sursele citate, sindicaliştii au fost invitaţi să propună criterii de evaluare, în cadrul a două întâlniri oficiale, în vederea efectuării viitoarelor restructurări.
Angajaţii MAI cu multe abateri profesionale ar urma, astfel, să fie disponibilizaţi, sursele citate subliniind că unele persoane au avut deja câte şapte abateri în acest an.
"La nivelul MAI, aşa cum a fost anunţat public, a avut loc deja o reorganizare şi restructurare a aparatului central", prin care "a fost redus numărul secretarilor de stat de la şase la trei şi numărul de structuri de la 22 la 20", au precizat reprezentanţii MAI într-un răspuns la solicitarea MEDIAFAX.
Totodată, reprezentanţii MAI au mai arătat că a fost redus numărul total de posturi din aparatul central cu 1.670, de la 2.919 la 1.249, respectiv aproape 60 la sută.
În plus, s-a procedat la reorganizarea şi restructurarea agenţiilor şi autorităţilor aflate în subordinea ministerului. Numărul posturilor Agenţiei Naţionale a Funcţionarului Public a fost redus cu 179, cel al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară a fost redus cu 560, iar de la Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Servicii Comunitare de Utilităţi Publice au fost reduse 55 de posturi.
MAI precizează că restructurarea se va face pe criterii de competenţă şi conduită peofesională a angajaţilor, "scopul fiind creşterea eficienţei şi activităţii operative a sistemului de ordine şi siguranţă publică în stradă, precum şi creşterea calităţii serviciilor prestate în folosul cetăţenilor, potrivit atribuţiilor conferite prin lege".