Numărul clienţilor sucursalei Credit Europe Bank din Braşov, care au rămas fără bani în conturi, a ajuns la 20, suma totală a prejudiciului depăşind 1,5 milioane de euro, transmite coresponentul MEDIAFAX.
Trei clienţi ai băncii au venit, joi, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Braşov şi au reclamat dispariţia din conturi a unor sume cuprinse între 150.000 şi 296.000 de euro. Astfel, numărul clienţilor păgubiţi a ajuns la 20.
"Primim reclamaţii pe bandă rulantă. Oamenii merg la bancă, constată că nu mai au bani în conturi şi după aceea vin la noi. Valoarea sumelor reclamate a depăşit cu mult un milion de euro. O să mergem să verificăm punctual fiecare reclamaţie şi vom dispune măsurile legale care se impun, în primul rând vom dispune ca banca să returneze sumele de bani oamenilor cărora le-au fost devalizate conturile", a declarat comisar şef adjunct al CJPC Braşov, Ionel Spătaru.
Potrivit sursei citate, este posibil ca, pentru fiecare caz în parte, să fie dată o amendă în valoare de 50.000 de lei.
De asemenea, reprezentanţii CJPC Braşov au spus că, în urma analizării extraselor de cont, s-a constatat că au fost făcute tranzacţii bancare pe numele funcţionarei bănuite de fraudă chiar şi în urmă cu trei zile, când urmărirea penală împotriva acesteia începuse deja.
Conform sursei citate, o parte din aceşti bani au ajuns în conturi din străinătate.
Joi dimineaţă, aproximativ 200 de persoane s-au adunat în faţa sucursalei băncii Credit Europe Bank din Braşov, de la care mai mulţi clienţi ai băncii au reclamat că le-au dispărut banii din conturile deschise. Clienţii au început să plece după ce şi-au verificat conturile şi au constatat că nu sunt probleme.
Aflat la sucursala din Braşov, vicepreşedintele Credit Europe Bank, Omer Tetik, a declarat că mai mulţi clienţi ai sucursalei au venit să îşi verifice conturile, plecând fără să îşi ridice banii.
Acesta a precizat, totuşi, că până joi dimineaţă au fost depuse trei cereri de închideri de cont.
Omer Tetik a spus că banca regretă cele întâmplate, menţionând că instituţia a început deja să despăgubească clienţii care au rămas fără bani în conturi.
"Ne pare rău pentru necaz. Deja am început să facem plăţile, să despăgubim clienţii, vom continua şi mâine. (...) Asta se poate întâmpla peste tot, nici nouă nu ne convine", a spus Tetik.
De asemenea, vicepreşedintele Credit Europe Bank a afirmat că, până în prezent, s-a stabilit că 20 de clienţi ai băncii au fost păgubiţi şi a promis că toţi vor fi despăgubiţi.
Omer Tetik a precizat că nu s-a luat încă o decizie clară privind modul în care vor fi sancţionaţi angajaţii suspectaţi că au luat bani din conturile clienţilor.
Credit Europe Bank a început, la 30 iulie, o anchetă internă pentru investigarea sesizărilor primite din partea unor clienţi, care au reclamat că le-au dispărut banii din conturile deschise la sucursala Braşov a instituţiei de credit, iar pe 5 august a sesizat Parchetul.
În urma sesizărilor primite, CJPC Braşov a aplicat băncii o sancţiune de 50.000 şi a dispus ca în timp de 15 zile să restituie clienţilor banii.
Într-un comunicat al Credit Europe Bank se arată că banca a restituit primele sume clienţilor ai căror bani au dispărut din conturile deschise la sucursala din Braşov a instituţiei de credit şi va continua plăţile în cursul zilei de joi.
"Comunicăm tuturor clienţilor Sucursalei Credit Europe Bank Braşov, din Bd. Mihail Kogălniceanu Nr. 19, care au constatat efecturea unor tranzacţii neautorizate pe conturile lor, că banca va restitui acestora toate sumele de bani pentru care sunt identificate documente justificative", se precizează în comunicatul băncii.
Credit Europe Bank precizează că, deoarece tipologia operaţiunilor este diferită, instituţia bancară a demarat o cercetare internă şi, pe măsură ce tranzacţiile efectuate fără acordul clienţilor sunt confirmate cu documente, se vor restitui sumele de bani datorate.
Totodată, banca îşi asumă responsabilitatea restituirii sumelor revendicate, subliniind că dispune de lichidităţile necesare onorării acestor plăţi.