Liderul sindicatului "Libertatea Căi Ferate" din cadrul Regionalei CFR Cluj, Grigore Mare, respinge ideea unor noi concedieri în sistem şi spune că sindicaliştii nu au fost consultaţi, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Grigore Mare a declarat, joi, corespondentului MEDIAFAX, că, săptămâna viitoare, va avea loc la Bucureşti o întâlnire a reprezentanţilor tuturor sindicatelor din domeniul feroviar, pentru a stabili măsurile de protest faţă de această situaţie.
"O nouă concediere este o decizie total negândită, iresponsabilă, cu care nu suntem de acord. Sindicatele nici nu au fost consultate, am aflat din presă ce se urmăreşte. Reforma la Calea Ferată se face numai dând oameni afară, ceea ce nu este normal. Oamenii vor fi afectaţi şi cei care rămân vor trebui să facă şi ceea ce făceau colegii care pleacă. Sindicaliştii din sistem se întâlnesc, săptămâna viitoare, la Bucureşti pentru a analiza situaţia şi a uza de toate drepturile legale de protest", a spus Grigore Mare.
Potrivit liderului de sindicat din Regionala CFR Cluj, în cazul în care reducerile de personal vor continua, traficul pe calea ferată din România va fi distrus.
"Dacă se merge în acest ritm, dacă se mai dau afară oameni, se anulează trenuri şi se desfiinţează staţii şi curse, traficul pe calea ferată se va distruge în România", a spus Mare.
El a subliniat că, în cadrul Regionalei CFR Cluj, mai lucrează aproximativ 5.000 de angajaţi, faţă de cei 20.000 câţi erau la începutul anilor 1990.
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) pregăteşte un proiect care vizează disponibilizarea a 12.800 de angajaţi din sectorul feroviar până la sfârşitul lunii septembrie, au declarat pentru MEDIAFAX surse din sectorul feroviar.
Astfel, cei mai mulţi disponibilizaţi vor fi la CFR Marfă (5.000 de angajaţi), urmată de CFR Călători, cu 3.900 de salariaţi, CFR SA, cu 2.900 de persoane, şi Electrificare CFR, cu 1.000 de concediaţi.
În perioada martie-aprilie, MTI a disponibilizat 10.361 de persoane din cauza situaţiei economico-financiară a companiilor care nu mai permite continuarea activităţii fără aplicarea unui program de restructurare şi reorganizare.
Cei mai mulţi salariaţi au fost disponibilizaţi de la CFR Marfă (6.700), următoarele două companii în funcţie de numărul concedierilor fiind CFR Călători (1.100) şi Întreţinere şi Reparaţii Vagoane "CFR IRV" (800).
Aceştia vor primi pe lângă indemnizaţia de şomaj, o sumă de două ori mai mare decât salariul mediu net pe economie, la data desfacerii contractului de muncă, la care se adaugă un venit lunar de completare pentru o perioadă de 12-15 luni.