Ministrul Muncii, Mihai Şeitan, a declarat, luni, că este bine că există un brand de ţară şi care poate "să atragă atenţia", în timp ce ministrul Finanţelor, Sebastian Vlădescu, nu a comentat foarte mult acest subiect, afirmând doar că "este în regulă".
Cei doi miniştri au răspuns astfel întrebaţi fiind de jurnalişti, într-o conferinţă de presă susţinută la Guvern, ce părere au despre logo-ul turistic al României.
Şeitan a arătat că nu se poate pronunţa ca şi estet, dar ca simplu cetăţean consideră că este bine că există un brand de ţară şi care poată să atragă atenţia.
"În ce măsură este interesant sau nu, asta trebuie să spună cei care îl utilizează şi, în general, cei de afară", a adăugat Şeitan.
La rândul său, Vlădescu a întrebat jurnaliştii dacă întrebarea îi este adresată din punct de vedere estetic sau al eficienţei, iar după ce i s-a precizat că este întrebat în calitate de reprezentant al Executivului şi ca simplu cetăţean, ministrul a răspuns: "E în regulă".
Ministerul Turismului a solicitat asocierii THR-TNS explicaţii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic şi alte simboluri comercializate pe internet şi a precizat că nu va efectua plăţi până la clarificarea acestor aspecte.
Asocierea THR/TNS susţine că brandul de turism şi toate componentele sale au fost create de ea şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.
Consiliul de Brand s-a reunit luni la sediul MDRT, pentru a discuta răspunsul THR-TNS legat de asemănarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet.
Într-un interviu acordat MEDIAFAX, ministrul de resort, Elena Udrea, declară că ministerul poate plăti consorţiul THR-TNS, deocamdată, doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu şi pentru cea de creaţie, iar logo-ul va apărea, în scurt timp, pe etichetele multor produse.
( 2 aug 2010, 22:50:38