Sindicatul "Pro Lex" atrage atenţia asupra pericolului de reglementare a unei practici existente şi nelegale de normare a activităţii poliţiştilor rutieri în funcţie de numărul amenzilor date pentru contravenţii în trafic, în urma unei adresei trimise de Poliţia Rutieră structurilor din subordine.
Agenţii Poliţiei Rutiere, care au ca atribuţii prevăzute în fişa postului activităţi de dirijare, prevenire şi control al traficului rutier, vor fi nevoiţi cât de curând să îşi numere şi sancţiunile aplicate zilnic pentru că altfel li se va scădea calificativul şi, implicit, nu vor mai fi avansaţi la termen, se arată într-un comunicat de vineri al Sindicatului Naţional al Poliţiştilor şi Vameşilor "Pro Lex".
"Cu alte cuvinte, şeful Poliţiei Rutiere va da undă verde vânătorii de contravenţii în dauna prevenţiei, contrar declaraţiilor pe care le-a făcut în mass-media că poliţiştii din subordinea sa nu au activitatea normată în funcţie de contravenţiile aplicate", susţin reprezentanţii "Pro Lex".
Aceştia precizează că, potrivit exemplului dat în adresa oficială semnată de şeful Poliţiei Rutiere, Lucian Diniţă, "pentru calificativul «bun» activitatea de aplicare a legii se va materializa în întocmirea unui număr de cinci procese verbale de sancţionare contravenţională pentru abateri care constituie principale cauze generatoare de accident sau pentru ilegalităţi în transportul rutier de mărfuri sau persoane pe zi".
Reprezentanţii Sindicatului "Pro Lex" nu sunt de acord cu o astfel de reglementare, care aduce atingere activităţii profesionale a poliţiştilor de la Rutieră şi care poate da naştere foarte uşor abuzurilor în trafic.
"Pro Lex" consideră că poliţistul, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, judecă o situaţie de fapt şi face o primă aplicare a legii. "Pentru a face o aplicare corectă a legii, el trebuie să fie imparţial şi să-şi formeze opinia exclusiv în baza faptelor constatate şi nu influenţat de obligaţia de a avea un număr de contravenţii", se mai arată în comunicatul citat.
În opinia reprezentanţilor "Pro Lex", dacă, în urma consultărilor, rămâne cum a stabilit şeful Poliţiei Rutiere, vor fi afectaţi toţi participanţii la trafic asupra cărora trebuie să se îndrepte poliţiştii ca să-şi facă norma.
"În acel moment putem da startul oficial la «Daciada amenzilor»", consideră "Pro Lex".