Comisarul european pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, Dacian Cioloş, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă la Cluj, că pregăteşte, în cadrul Politicii Agricole Comune (PAC), după 2013, un pilon separat, un program de promovare a produselor alimentare europene pe pieţele mondiale.
Cioloş a afirmat că, în acest fel, produsele alimentare europene vor putea fi cunoscute şi vândute mai bine pe pieţele internaţionale, transmite corespondentul MEDIAFAX.
"Am de gând ca, în cadrul PAC, după 2013, să dezvoltăm un pilon separat, un program consistent de promovare a produselor alimentare europene şi pe piaţa europeană şi pe piaţa mondială, pentru ca şi consumatorii să cunoască mai bine caracteristicile produselor respective, să ştie ce se află în spatele unei etichete cu denumire de origine sau produs ecologic. Să ştie ce norme trebuie să respecte agricultorii şi care sunt calităţile produsului respectiv", a precizat Dacian Cioloş.
Potrivit acestuia, este nevoie ca, pe pieţele mondiale, produsele alimentare europene "să fie din ce în ce mai cunoscute, pentru ca acestea să poată fi vândute".
Comisarul european Dacian Cioloş a participat, vineri, la Cluj-Napoca, alături de ministrul Agriculturii, Mihail Dumitru, şi de preşedintele Academiei Române, Ionel Haiduc, la un seminar LEADER, organizat la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară (USAMV) şi dedicat cooperării între actorii implicaţi în dezvoltarea rurală din România şi Franţa.
Seminarul este organizat de Direcţia Generală Dezvoltare Rurală - Autoritate de Management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, în colaborare cu Ambasada Franţei în România şi Institutul Cultural Francez din Cluj-Napoca.