Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) vrea să introducă din 2011 controlul unic în trafic pentru transportatorii de marfă şi persoane, prin înfiinţarea unei direcţii în cadrul Autorităţii Rutiere Române (ARR).
"Transportatorii sunt nemulţumiţi că sunt opriţi de mai multe ori, iar acum vor fi opriţi o singură dată pentru că informaţiile despre control vor circula online. Probabil vom transforma Inspectoratul Rutier care este în subordinea ARR şi vom face o direcţie pentru acest lucru", a declarat, vineri, directorul general adjunct al ARR, Florian Coman.
În prezent, controalele sunt efectuate de trei instituţii din subordinea MTI, respectiv ARR, Registrul Auto Român şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi de Poliţia Română.
Inspectorii verifică starea tehnică vizuală a vehicolului, documentele firmei de transport, actele de însoţire a mărfii, concordanţa dintre documente şi marfă, inclusiv cântărirea autovehiculului şi existenţa documentelor de călătorie la pasageri.
Coman a spus, la un seminar pe tema transporturilor organizat de Uniunea Naţională a Transportatorilor Români (UNTRR), că modificările din modalităţile de control vor fi operate în noua lege a transporturilor.
Inspectorii vor opri în trafic vehiculele cu masa de minim 3,5 tone şi cele de transport persoane de peste 9 locuri.
"La momentul acela vom opri maşinile doar noi şi Poliţia. Oricum şi acum, de o lună, avem dreptul ca pentru lipsa documentelor să ridicăm certificatul şi numerele de înmatriculare ale autovehicolului, iar amenda este mare, de 20.000 de lei|", a afirmat Coman.
Prezent la eveniment, şeful Direcţiei de Transport Rutier din MTI, Sorin Sârbu, a spus că parcul auto al României se ridică la 5,2 milioane de unităţi, din care aproximativ un milion de maşini sunt cele pentru transport de marfă cu masa de minim 3,5 tone şi cele pentru persoane, cu minim nouă locuri.
Potrivit lui Sârbu, densitatea reţelei de drumuri la o mie de kilometri pătraţi este de cinci ori mai mică decât media europeană, iarparcul auto este de trei ori mai mic faţă de media din Europa.
"Noi ar trebui sa investim 200 de miliarde de lei pentru întreţinerea patrimoniului de drumuri existent. În prezent, se colectează bani doar din taxa de drum, adică 130 de milioane de euro anual. Statul ar trebui să găsească modalităţi pentru a face rost de bani de întreţinere, cum ar fi folosirea accizei din carburant, taxarea autostrăzilor sau taxa de congestie", a declarat reprezentantul MTI.
El a mai spus că viteza comercială de deplasare este de două ori mai mică decât în UE, la 40 de kilometri pe oră, astfel că şi costurile de transport sunt de două ori mai mari.
În prezent, controalele sunt efectuate de trei instituţii din subordinea MTI, respectiv ARR, Registrul Auto Român şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi de Poliţia Română.
Inspectorii verifică starea tehnică vizuală a vehicolului, documentele firmei de transport, actele de însoţire a mărfii, concordanţa dintre documente şi marfă, inclusiv cântărirea autovehiculului şi existenţa documentelor de călătorie la pasageri.
Coman a spus, la un seminar pe tema transporturilor organizat de Uniunea Naţională a Transportatorilor Români (UNTRR), că modificările din modalităţile de control vor fi operate în noua lege a transporturilor.
Inspectorii vor opri în trafic vehiculele cu masa de minim 3,5 tone şi cele de transport persoane de peste 9 locuri.
"La momentul acela vom opri maşinile doar noi şi Poliţia. Oricum şi acum, de o lună, avem dreptul ca pentru lipsa documentelor să ridicăm certificatul şi numerele de înmatriculare ale autovehicolului, iar amenda este mare, de 20.000 de lei|", a afirmat Coman.
Prezent la eveniment, şeful Direcţiei de Transport Rutier din MTI, Sorin Sârbu, a spus că parcul auto al României se ridică la 5,2 milioane de unităţi, din care aproximativ un milion de maşini sunt cele pentru transport de marfă cu masa de minim 3,5 tone şi cele pentru persoane, cu minim nouă locuri.
Potrivit lui Sârbu, densitatea reţelei de drumuri la o mie de kilometri pătraţi este de cinci ori mai mică decât media europeană, iarparcul auto este de trei ori mai mic faţă de media din Europa.
"Noi ar trebui sa investim 200 de miliarde de lei pentru întreţinerea patrimoniului de drumuri existent. În prezent, se colectează bani doar din taxa de drum, adică 130 de milioane de euro anual. Statul ar trebui să găsească modalităţi pentru a face rost de bani de întreţinere, cum ar fi folosirea accizei din carburant, taxarea autostrăzilor sau taxa de congestie", a declarat reprezentantul MTI.
El a mai spus că viteza comercială de deplasare este de două ori mai mică decât în UE, la 40 de kilometri pe oră, astfel că şi costurile de transport sunt de două ori mai mari.