Dacia a înregistrat în mai cea mai mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme din Spania, de 231%, la 1.668 unităţi, în timp ce piaţa a avansat cu 42%, la 93.000 de unităţi, potrivit datelor asociaţiei spaniole a importatorilor auto.
Cota de piaţă a Dacia a urcat la 1,79%, de la 0,77%. În mai 2009, constructorul auto din România a vândut 504 autoturisme în Spania.
În primele cinci luni ale anului, înmatriculările au crescut cu 144,5%, la 7.777 de unităţi, iar cota de piaţă a urcat de la 0,89%, la 1,77%. În perioada ianuarie-mai, piaţa din Spania a avansat cu 43,5%, la 439.771 autoturisme.
Duster, modelul SUV lansat de Dacia, ocupă locul patru în topul maşinilor de teren pe piaţa spaniolă, cu 677 de unităţi înmatriculate în mai, respectiv poziţia a 13-a în primele cinci luni, cu 937 de unităţi.
Piaţa spaniolă a maşinilor de teren a urcat cu 74,5%, la 9.865 de unităţi în mai şi cu 44,6% în ianuarie-mai, la 43.486 de unităţi.
Dacia ocupă poziţia a 18 pe piaţa autoturismelor în mai şi 17 la cinci luni, din 30 de mărci analizate, în timp ce Renault se plasează pe cinci atât la lună, cu 7.588 de maşini, cât şi în perioada ianuarie-mai, cu 37.710 unităţi.
Lider al pieţei autoturismelor este constructorul local Seat, cu 9.823 de înmatriculări în mai şi 44.148 în ianuarie-mai, în timp ce segmentul SUV este dominat la lună de Toyota, cu 1.131 de maşini, respectiv Ford la cinci luni, cu 5.420 de unităţi.
În topul înmatriculărilor de SUV-uri, Renault este a noua marcă prezentă pe piaţă în mai, cu 394 de unităţi, respectiv a 15-a la cinci luni, cu 994 de unităţi.
În 2009 au fost vândute în Spania 8.724 de maşini Dacia, cu 25,1% mai multe decât în 2008. Piaţa a crescut cu 17,9%, la 952.772 de unităţi, în perioada menţionată.