Deputaţii din Comisia de educaţiei au adoptat, joi, cu unanimitate de voturi, un amendament la Legea educaţiei formulat de deputatul PNL Adriana Săftoiu, conform căruia educaţia fizică şi sportul în sistemul preuniversitar sunt cuprinse în trunchiul comun al planurilor de învăţământ.
Deputatul PNL Adriana Săftoiu a propus un nou alineat 1 indice 1 la articolul 57, care prevede că "educaţia fizică şi sportul în sistemul preuniversitar sunt cuprinse în trunchiul comun al planurilor de învăţământ".
Primul alineat al articolului 57 reglementează cele opt competenţe-cheie propuse de minister în învăţământul primar şi gimnazial, competenţe care determină profilul de formare a elevului, competenţe de comunicare în limba română şi în limba maternă, în cazul minorităţilor naţionale; comunicare în limbi străine; competenţe de bază la matematică, ştiinţe şi tehnologie; competenţe digitale de utilizare a tehnologiei informaţiei ca instrument de învăţare şi cunoaştere; competenţe sociale şi civice; competenţe antreprenoriale; competenţe de sensibilizare şi de expresie culturală şi competenţa de a învăţa să înveţi.
Sfătoiu a propus, iniţial, ca educaţia fizică şi sportul să fie introduse la capitolul competenţe-cheie, propunând un nou alineat în urma explicaţiei ministrului Educaţiei, Daniel Funeriu, care a spus că aceste discipline nu ţin de competenţe, ci mai de grabă de abilităţi.
Tot la articolul 57, Comisia a decis introducerea unui nou alineat 2 indice 1, formulat de deputatul PDL Doiniţa Chircu, potrivit căruia "curricumul pentru clasele pregătitoare urmăreşte dezvoltarea fizică, socio-emoţională, cognitivă, a limbajului şi comunicării, precum şi dezvoltarea capacităţilor şi a atitudinilor în învăţare, asigurând totodată punţile către dezvoltarea celor opt competenţe-cheie".