Majoritatea turiştilor străini care iau în calcul posibilitatea de a-şi petrece pentru prima dată o vacanţă în România se tem de nesiguranţa pe care ar întâlni-o în această ţară, potrivit unei cercetări efectuate de compania THR, implicată în crearea brandului turistic naţional.
"Străinii care au participat la studiu şi care nu au vizitat până acum România se tem de nesiguranţa pe care ar putea-o întâlni aici în timpul vacanţelor. Dintre cei care au vizitat România, majoritatea şi-au schimbat părerea în bine cu privire la acest factor. Totodată, dintre cei care au vizitat ţara noastră, cei mai mulţi au preferat peisajele şi natura, acestea fiind elemente care diferenţiază România de alte destinaţii", a declarat, marţi, directorul de marketing şi strategie al destinaţiilor din cadrul THR, Jorn Gieschen.
El a adăugat că în ceea ce priveşte siguranţa pe care România o oferă turiştilor, aceasta este mult sub nivelul mediu din Uniunea Europeană.
"Turiştii străini ar prefera în vacanţele în România experienţe autentice. Aceştia nu caută doar locuri istorice, ci vor să experimenteze altceva decât muzică şi dansuri tradiţionale. Ar prefera, de exemplu, să asiste la prepararea specialităţilor tradiţionale româneşti", a spus Gieschen.
El a precizat că sunt puţini turiştii care dau importanţă infrastructurii din România. "Turiştii străini ştiu că nu se pot aştepta să găsească în România drumurile din străinătate. De asemenea, în ceea ce priveşte unităţile de cazare, ei pot accepta nu hoteluri de cinci stele, ci proprietăţi cu arhitectură specifică, simplă şi autentic românească", a spus Gieschen.
Analiza realizată de compania THR arată că 29% dintre persoanele intervievate ar lua în calcul posibilitatea de a-şi petrece vacanţele în destinaţii româneşti, în timp ce 44% dintre turiştii străini nu intenţionează să vină în România.
Cei mai mulţi turişti străini care n-au venit în România până în prezent au declarat că nu au făcut acest lucru din cauza lipsei informaţiilor despre România, a nesiguranţei şi a lipsei de atractivitate.
Ca factor de atractivitate pentru petrecerea vacanţelor, România ocupă locul al şaselea, cu 1,1%, după ţări precum Ungaria şi Turcia (2,4%), Republica Cehă (2%), Polonia (1,4%) şi Bulgaria (1,3%). După România s-au situat Ucraina (0,9%) şi Serbia (0,8%).
Dintre turiştii străini intervievaţi care au vizitat România, 56% au declarat că ar reveni şi ar recomanda România persoanelor cunoscute, 12% au spus că vor recomanda România ca destinaţie de vacanţă însă nu vor mai reveni (călători din Statele Unite ale Americii şi Franţa), iar 30% nu vor reveni şi nici nu vor face recomandări (Germania, Ucraina şi Rusia).
La analiza realizată telefonic de THR au participat 10.800 de turişti, din opt ţări, respectiv Germania, Franţa, Italia, Marea Britanie, Austria, Rusia, Ungaria şi Statele Unite ale Americii.
Gieschen a precizat că în perioada următoare compania se va ocupa de implementarea strategiei de comunicare şi de brand, iar proiectul va fi finalizat în sezonul de vară.
Câştigătorul licitaţiei pentru crearea brandului turistic este asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres.