Producătorii şi importatorii de maşini noi din România ar putea ajunge să vândă 55.000 de unităţi clienţilor români în 2010, a declarat marţi, la Conferinţa Mediafax Talks about Auto Industry, ministrul Mediului Laszlo Borbely.
"Mă bucur să văd că am reuşit să impulsionăm vânzările de maşini în România prin programul «Rabla», aşa cum ne aşteptam. Din fericire, oamenii sunt descurcăreţi şi văd că economia de piaţă funcţionează, căci procentul de folosire a voucherelor este de 2,9 pentru o maşină nouă cumpărată. Văd că au apărut deja oferte ale dealerilor, care spun «Veniţi la noi să vă luaţi o maşină nouă şi vă dăm două vouchere ca să aveţi un preţ mai mic», asta este bine", a spus Borbely.
Ministrul a sublinit, pe lângă importanţa economică a programului, şi efectele benefice ale acestuia pentru protecţia mediului.
"Sunt studii care arată că 12% din poluarea aerului la nivel european provine de la maşini. În aceste condiţii, la nivel european s-a pus problema reducerii acestui cuantum. Programul «Rabla» este una dintre metode, cea de-a doua problemă pe care trebuie să o rezolvăm este infrastructura. Stă în puterea noastră să facem tot ce putem şi aici", a mai spus Borbely.
Conferinţa Mediafax Talks about Auto Industry este organizată de MEDIAFAX şi Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Evenimentul, care se desfăşoară la Hotel Hilton, îi are ca speakeri în prima sesiune pe: Laszlo Borbely – ministrul Mediului şi Pădurilor, Brent Valmar - vicepreşedinte APIA, Jérôme Olive - director general al Automobile Dacia, Philippe Prével - director general al Renault Technologie Roumanie, Constantin Stroe - preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Daniel Anghel – partener la PricewaterhouseCoopers, Samuel Calotă – vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Cristian Alexandru Ştrenc – director general adjunct al OSIM şi Sergiu Filip – director general adjunct al Câmpulung Industrial Park.
Aceştia aduc în dezbatere perspectivele pentru piaţa auto în 2010, impactul programului "Rabla", stadiul investiţiilor străine în sectorul auto românesc, precum şi noile pieţe pentru Dacia în acest an. Conform APIA, în primele două luni din 2010, raportat la aceeaşi perioadă a anului trecut, piaţa auto a scăzut cu 54,2%, însă în februarie vânzările de autovehicule au crescut cu 16,3% faţă de ianuarie. Totodată, numărul maşinilor vechi predate Remat în ultimele două luni, prin programul "Rabla", a ajuns la 56.000, potrivit datelor prezentate în aprilie de Ministerul Mediului.
Mediafax Talks about Auto Industry pune în discuţie şi tema parcurilor industriale ca premisă pentru continuarea dezvoltării sectorului de componente auto, precum şi posibilele soluţii pentru oprirea avalanşei de piese de schimb contrafăcute pe piaţă.
În a doua sesiune, participanţii vor analiza evoluţia descrescătoare a pieţei de leasing auto în 2009, siguranţa rutieră şi importanţa infrastructurii rutiere, dar şi relaţia dintre societăţile de asigurare şi reţelele de distribuţie în ceea ce priveşte serviciile post-vânzare.