Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 13 apr 2010 - Anul XV, nr. 84 (4375)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Declararea de date false pentru obţinerea ajutoarelor sociale va constitui infracţiune - proiect

Marţi, 13 Aprilie 2010 (15:36:20)

Declararea unui număr mai mare de membri de familie sau a unor venituri mai mici decât cele reale în scopul obţinerii de ajutoare sociale va constitui infracţiune şi va fi pedepsită potrivit dispoziţiilor Codului penal, potrivit unui proiect de modificare a Legii 416/2001, obţinut de MEDIAFAX.

Guvernul a pregătit un proiect de act normativ pentru modificarea Legii 416/2001 privind venitul minim garantat, care prevede că declararea unui număr mai mare de membri de familie sau declararea unor venituri mai mici decât cele realeîn scopul de a obţine foloase materiale necuvenite constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit dispoziţiilor Codului penal.

Legea 416/2001 stabileşte că persoanele apte de muncă pentru care se acordă ajutorul social au obligaţia să dovedească cu acte, din trei în trei luni, că îndeplinesc condiţiile care îi permit acordarea acestui drept, în caz contrar fiind suspendată plata ajutorului social.

Proiectul de modificare a legii prevede o amânare privind suspendarea plăţii ajutorului social în cazul în care nu se respectă obligaţia privind depunerea documentelor doveditoare, din trei în trei luni.

Astfel, documentul stabileşte că neîndeplinirea acestor obligaţii atrage mai întâi diminuarea cuantumului ajutorului social cu 50 la sută pe o perioada de cel mult trei luni, începând cu luna următoare celei în care s-a constatat neîndeplinirea obligaţiilor, şi doar în situaţia în care după expirarea celor trei luni nu sunt îndeplinite obligaţiile plata ajutorului social se suspendă.

Actul normativ în vigoare prevede că pentru sumele acordate ca ajutor social, una dintre persoanele majore apte de muncă din familia beneficiară are obligaţia de a presta lunar, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrări de interes local, fără a se putea depăşi regimul normal de lucru şi cu respectarea normelor de securitate şi igienă a muncii.

În proiectul de modificare a legii se arată că neîndeplinirea acestor obligaţii atrage diminuarea cuantumului ajutorului social cu 50 la sută pentru luna în care obligaţia nu a fost îndeplinită, iar dacă obligaţiile prevăzute nu sunt îndeplinite pe o perioadă de cel mult trei luni, plata ajutorului social se suspendă.

Dispoziţiile primarului privind modificarea cuantumului ajutorului social, diminuarea acestuia, precum şi suspendarea plăţii, ca urmare a constatării neîndeplinirii obligaţiilor, se comunică agenţiei teritoriale de prestaţii sociale până în data de cinci a lunii următoare.

În baza acestor dispoziţii, directorul coordonator al agenţiei teritoriale emite decizia de modificare a cuantumului ajutorului social, diminuarea acestuia, precum şi de suspendare a plăţii ajutorului social, decizia trebuind să fie comunicată titularului în termen de cel mult 30 de zile de la data emiterii.

De asemenea, dacă se constată că dreptul la ajutorul social a fost stabilit pe baza unor date eronate privind componenţa familiei sau veniturile realizate ori dacă pe parcursul acordării au intervenit modificări ale acestora, primarul va emite dispoziţie de suspendare a plăţii, pe care o transmite directorului coordonator al agenţiei teritoriale pentru emiterea deciziei de suspendarea plăţii şi verificarea cauzelor care au generat această situaţie.

Recuperarea sumelor plătite necuvenit cu titlu de ajutor social se va face de către agenţia teritorială prin decizie a directorului coordonator. Decizia va fi comunicată debitorului în termen de 15 zile.

Proiectul de modificare a legii mai prevede că persoana singură care primeşte ajutor social, precum şi persoanele care fac parte din familiile beneficiare de ajutor social au dreptul să primească asigurarea socială de sănătate fără plata contribuţiei.

"Contribuţia de asigurări sociale pentru persoanele singure sau persoanele care fac parte din familiile beneficiare de ajutor social se plăteşte de către agenţiile teritoriale şi se stabileşte prin aplicarea cotei prevăzute de lege asupra cuantumului ajutorului social. Agenţiile teritoriale au obligaţia, lunar, să vireze caselor de asigurări de sănătate teritoriale contribuţia individuală de asigurări sociale de sănătate şi să transmită tabelul nominal privind persoanele beneficiare", se arată în documentul obţinut de MEDIAFAX.

Proiectul mai stabileşte că fondurile necesare pentru plata ajutorului social, precum şi pentru plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate vor fi suportate din bugetul de stat alocat cu această destinaţie Ministerului Muncii Familiei şi Protecţiei Sociale (MMFPS), şi nu din bugetele locale, din sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, aşa cum prevede legea în vigoare.

Întrucât Direcţiile de muncă şi solidaritate socială judeţene au fost desfiinţate, respectarea prevederilor legale va fi verificată de către MMFPS, prin Inspecţia Muncii, iar Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale va monitoriza aplicarea acestora şi va transmite ministerului, lunar, raportul statistic privind numărul titularilor de ajutor social şi plăţile efectuate.

Proiectul de lege ar trebui să intre în vigoare la 1 ianuarie 2011. În termen de 90 zile de la publicarea legii în Monitorul Oficial, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, împreună cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Sănătăţii, va supune aprobării Guvernului, prin hotărâre, modificarea corespunzătoare a Normelor metodologice de aplicare a Legii 416/2001 privind venitul minim garantat.

Documentul mai prevede că până la data intrării în vigoare a modificărilor, Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale este obligată să modifice sistemul informatic integrat pentru administrarea prestaţiilor sociale.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Declararea de date false pentru obţinerea ajutoarelor sociale va constitui infracţiune - proiect.
 Vizualizări articol: 713 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Declararea de date false pentru obţinerea ajutoarelor sociale va constitui infracţiune - proiect5.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei