Preşedintele executiv al Federaţiei "Spiru Haret", Marius Nistor, a declarat, miercuri, că proiectul Legii educaţiei naţionale are foarte multe greşeli gramaticale şi a menţionat că sindicatele nu le vor corecta, considerând că acest lucru "nu pare a fi o problemă pentru minister".
"Nu o să stăm în momentul de faţă să facem corecturile gramaticale pe textul care ne-a fost înaintat de Ministerul Educaţiei, nu o să corectăm nici agramatismele existente în conţinutul acestei legi, pentru că se pare că nu este o problemă pentru conducerea ministerului", a declarat Nistor.
Şi secretarul general de la Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Liviu Pop, a recunoscut că în proiectul de act normativ trimis de către Ministerul Educaţiei sunt greşeli gramaticale, precum nearticularea corectă a unor substantive sau exprimări pleonastice.
Pop a dat ca exemplu Titlu II din proiectul de act normativ, care se numeşte "Alternative educaţionale" în loc de "Alternativele educaţionale" sau Titlul III unde apare "Forme de organizare" în loc de "Formele de organizare".
Alte exemple de greşeli sunt "Evaluarea calităţii cadrelor didactice" în loc de "Evaluarea activităţii cadrelor didactice", "Principiul independenţei de ideologii" în loc de "Principiul independenţei faţă de ideologii" sau în articolul 18 alin. 3 unde reprezentanţii MECTS vorbesc de "o singură unitate şcolară" deşi corect era "o unitate şcolară".
Plenul Senatului urmează să dezbată, miercuri după-amiază, moţiunea simplă pe tema educaţiei, iniţiată de 41 de senatori ai PNL şi PSD, în care este criticat proiectul de lege propus de Ministerul Educaţiei, apreciindu-se că este necesară elaborarea unui alt act normativ în domeniu.
Sindicaliştii sunt nemulţumiţi de patru prevederi din proiectul Legii educaţiei, privind titularizarea, includerea clasei a IX-a la liceu, componenţa Consiliului de administraţie al şcolii şi finanţarea per elev.
Reprezentanţii federaţiilor din învăţământ au reluat, miercuri, discuţiile la Ministerul Educaţiei pe tema proiectului Legii educaţiei.