Sindicaliştii sunt nemulţumiţi de patru prevederi din proiectul Legii educaţiei, privind titularizarea, includerea clasei a IX-a la liceu, componenţa Consiliului de administraţie al şcolii şi finanţarea per elev.
Reprezentanţii federaţiilor din învăţământ au reluat, miercuri, discuţiile la Ministerul Educaţiei pe tema proiectului Legii educaţiei.
Secretarul general al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Liviu Pop, a declarat după aproximativ trei ore de negocieri cu secretarii de stat ai Ministerului Educaţiei, că nu s-a discutat decât despre titularizare şi nu au reuşit să ajungă la un punct de vedere comun.
"Titularizarea în sistem oferă stabilitate, pe când titularizarea în unităţile de învăţământ poate produce dezechilibre. Ministerul nu are niciun argument în favoarea soluţiei propuse, cele 170.000 de cadre didactice titulare în urma evaluărilor ar putea să fie disponibilizate. Contează foarte mult cine face evaluarea. Obiectivul nostru principal este menţinerea titularizării în sistem", a spus Pop.
Un alt punct al proiectului de lege care îi nemulţumeşte pe sindicalişti este trecerea clasei a IX-a la gimnaziu.
De asemenea, reprezentanţii cadrelor didactice sunt nemulţumiţi de componenţa Consiliului de Administraţie.
"Un alt capitol pe care îl vom discuta este legat de Consiliul de administraţie şi funcţionarea acestuia, în condiţiile în care în anumite situaţii preşedintele Consiliului preia prerogativele directorului de unităţi şcolare", a mai spus Pop.
Discuţiile privind proiectul Legi educaţiei vor continua, joi, la ora 11.00, la Biblioteca Centrală Universitară, unde sunt invitaţi să participe sindicalişti, reprezentanţi ai studenţilor, profesorilor şi elevilor.
Guvernul intenţionează să se reunească, luni, în şedinţă, pentru a aproba proiectul legii educaţiei, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse oficiale.
"Se ia în calcul organizarea unei şedinţe extraordinare de guvern, în care să fie adoptat proiectul de lege. În şedinţa de miercuri a fost analizat stadiul elaborării documentului", au arătat sursele citate.
După şedinţa din 17 martie, premierul Emil Boc a anunţat că proiectul de lege privind educaţia naţională a fost discutat şi avizat de Guvern, într-o primă lectură, urmând să fie prezentat în dezbatere publică pentru o perioadă de două săptămâni, la finalul căreia va fi dezbătut din nou în Guvern în vederea aprobării finale.
Ulterior, Executivul a amânat adoptarea proiectului de lege, pentru a analiza propunerile avansate în vederea modificării actului nornativ.
Plenul Senatului urmează să dezbată, miercuri după-amiază, moţiunea simplă pe tema educaţiei, iniţiată de 41 de senatori ai PNL şi PSD, în care este criticat proiectul de lege propus de Ministerul Educaţiei, apreciindu-se că este necesară elaborarea unui alt act normativ în domeniu.
În 29 martie, la Palatul Parlamentului a fost organizată o dezbatere pe tema proiectului Legii educaţiei, la care au fost prezenţi preşedintele Train Băsescu şi premierul Emil Boc, vicepremierul Marko Bela şi parlamenatari din PDL, independenţi, ai minorităţilor. Reprezentanţii PSD şi PNL nu au participat la dezbatere.
Discuţiile de la Palatul Parlamentului pe tema proiectului Legii educaţiei au vizat mai multe probleme din învăţământul preuniversitar, organizarea titularizării, componenţa consiliului de administraţie, trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, finanţarea pe elev, care urmăreşte şcolarul indiferent de învăţământ, de stat sau privat, cât şi personalitatea juridică a şcolilor fiind cele mai animate subiecte.
În cazul învăţământului superior, cele mai multe probleme au ridicat articolele privind alegerea lectorilor, autonomia universitară şi fuzionarea universităţilor.