Proiectul Legii educaţiei majorează de la 200 la 300 numărul minim de elevi pentru ca o unitate de învăţământ să aibă personalitate juridică şi dă posibilitatea autorităţilor locale să aprobe, cu avizul inspectoratelor şcolare, organizarea unor structuri de învăţământ fără personalitate juridică.
Potrivit proiectului Legii educaţiei, postat, joi seară, în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Educaţiei, în sistemul naţional de învăţământ au personalitate juridică unităţile de stat care se organizează şi funcţionează în una din următoarele situaţii: cu minimum 300 de elevi, cu minimum 300 de elevi şi preşcolari sau cu minimum 150 de preşcolari.
În prezent, au personalitate juridică instituţiile şi unităţile de învăţământ cu minimum 200 de elevi sau cu minimum 100 de preşcolari.
Totodată, proiectul de lege mai prevede că, pentru asigurarea accesului egal la educaţie şi formare profesională, autorităţile administraţiei publice locale, cu avizul inspectoratelor şcolare, pot aproba, în condiţiile legii, organizarea şi funcţionarea unor structuri de învăţământ fără personalitate juridică.
Aceste structuri vor funcţiona ca părţi ale unei şcoli care are acel statut şi vor fi subordonate aceluiaşi ordonator principal de credite ca şi unitatea căreia îi aparţin.
Proiectul de lege privind educaţia naţională a fost postat în dezbatere publică, joi seară, pe site-ul Ministerului Educaţiei. Acesta a fost discutat şi avizat de Guvern, miercuri, într-o primă lectură. La finalul dezbaterii publice, proiectul Legii eduaţiei va fi discutat din nou în Guvern, în vederea aprobării finale.