Reprezentantul Muzeului Memorial al Holocaustului din Statele Unite a solicitat sprijinul Ministerului Educaţiei privind studierea eficientă în şcoli a problematicii Holocaustului, iar ministrul Daniel Funeriu a arătat că vor fi făcute schimbări, în acest sens, în noua lege a Educaţiei.
Funeriu s-a întâlnit, marţi, cu directorul Centrului de Studii Avansate al Holocaustului din cadrul Muzeului Memorial al Holocaustului din Statele Unite, Paul A. Shapiro, cu directorul diviziei de programe arhivistice internaţionale din cadrul aceluiaşi centru, Radu Ioanid, şi cu directorul executiv al Institutului Naţional "Elie Wiesel" pentru Studierea Holocaustului din România, Alexandru Florian.
Principalul subiect al discuţiei l-a constituit studierea Holocaustului în şcolile româneşti, se arată într-un comunicat de marţi al MECTS.
Paul A. Shapiro a solicitat sprijinul MECTS ca problematica Holocaustului să poată fi studiată într-un mod cât mai eficient de către elevii din România. Ca răspuns la această solicitare, ministrul Daniel Funeriu a prezentat schimbările care se vor produce la nivelul programei şcolare după intrarea în vigoare a noii legi a Educaţiei.
"Cred că pentru naţiunea noastră, dar şi pentru toate naţiunile Europei, este foarte important să înţelegem toate problemele de memorie ale istoriei. Sunt drame pe care trebuie să le tratăm foarte serios. Avem obligaţia să nu uităm problema Holocaustului, cea a comunismului şi alte experienţe traumatizante ale istoriei. De aceea, în procesul de elaborare a programei şcolare de istorie, toate institutele prestigioase din domeniu trebuie să fie implicate", a declarat ministrul Educaţiei, citat în comunicat.
În cadrul întâlnirii s-au mai convenit şi alte două aspecte punctuale, respectiv organizarea unei expoziţii itinerante în şcoli cu o tematică legată de Holocaust şi includerea Memorialului Holocaustului din Bucureşti în circuitul excursiilor de studiu.