Romtelecom va disponibiliza, de la 1 mai, un număr de 600 de salariaţi din divizia Operaţiuni, în vederea reducerii costurilor şi creşterii eficienţei companiei, pe fondul presiunii competiţionale, a anunţat operatorul.
La finele anului 2009, operatorul naţional de telefonie fixă avea puţin peste 10.000 de salariaţi.
Pe lângă cei 600 de salariaţi care vor părăşi compania de la începutul lunii mai, alţi circa 400 de angajaţi au fost transferaţi către Ericsson România de la 11 ianuarie.
"Piaţa de comunicaţii din România este una dintre cele mai competitive din Europa şi, drept urmare, presiunea la care este expusă Romtelecom este pe măsură. În plus, situaţia economică a României, în declin în comparaţie cu anii anteriori, a intensificat presiunea exercitată asupra tuturor operatorilor", se arată într-un comunicat al Romtelecom remis MEDIAFAX.
În aceste condiţii, se precizează în comunicat, Romtelecom trebuie să se schimbe continuu pentru a răspunde noilor realităţi şi să vină în permanenţă cu oferte mai bune pentru clienţii săi, pentru a-şi păstra competitivitatea pe piaţă.
"În afara acestor presiuni competiţionale, Romtelecom trece printr-un proces de transformare, de la simplul operator de telefonie care era în urma cu doar câţiva ani la furnizorul de divertisment şi solutii complexe IT&C. Pentru a reuşi în toate aceste direcţii, Romtelecom trebuie să controleze cu stricteţe costurile şi să-şi sporească eficienţa", se mai spune în comunicat.
Potrivit datelor Romtelecom, în divizia Operaţiuni, cea mai mare din cadrul companiei, se vor extinde două soluţii deja aplicate parţial în prezent cu rezultate bune, respectiv trecerea la unităţi de teren formate dintr-o singură persoană (de la echipele de doua persoane) şi introducerea altor proceduri de lucru şi aplicaţii software în dispeceratele care nu le utilizează deja.
"Se implementează astfel o nouă schemă de organizare şi abordare a muncii în cadrul diviziei Operaţiuni, care va rezulta şi în reducerea a 600 de posturi. Principala modificare va fi tranziţia de la echipe de doi angajaţi, la unităţi ce includ un angajat. La finalul acestui proces vor fi aproximativ 1.500 unităţi active de teren, cu circa 300 mai multe decât în prezent, astfel încât serviciile oferite clienţilor vor fi păstrate cel puţin la acelaşi nivel de calitate", se mai spune în comunicat.
Romtelecom se va asigura că riscurile la care ar putea fi expuşi angajaţii sunt minimizate prin introducerea de noi proceduri de lucru, echipamente de protecţie mai performante şi prin organizarea de cursuri prin care să crească nivelul de conştientizare a importanţei folosirii acestor instrumente.
O altă schimbare se referă la cele patru dispecerate de la nivelul întregii ţări, prin introducerea de aplicaţii software şi proceduri în vederea creşterii productivităţii.
"Eficienţa acestor centre va fi de asemenea extinsă prin micşorarea numărului de sarcini repetate inutil. Unele posturi (tehnicienii de repartitor) nu vor mai exista ca urmare a acestei reorganizari, având în vedere că au devenit redundante în ultimii ani", se mai spune în comunicat.
Toţi angajaţii care părasesc compania vor primi pachete financiare compensatorii.
"Pentru plecările prin acordul păţtilor, pachetul va avea valoare dublă faţă de ceea ce prevede contractul colectiv de muncă în vigoare. Cuantumul acestora este în funcţie de vechimea în organizaţie. În plus, toţi angajaţii care părăsesc organizaţia vor primi consultanţă gratuită pentru găsirea unui loc de muncă", se menţionează în comunicat.
Romtelecom este cel mai mare operator local de telefonie fixă, cu circa trei milioane de linii.