Consorţiul THR&TNS va începe, săptămâna viitoare, cercetarea cantitativă pentru a afla percepţia asupra României în mai multe ţări-ţintă pentru atragerea de turişti, demers care va presupune peste 10.000 de interviuri telefonice, a declarat Eulogio Bordas, liderul echipei THR&TNS.
Printre ţările-ţintă se numără Rusia, Franţa, Italia, Germania, Austria, Ungaria, Marea Britanie şi SUA.
După cercetarea cantitativă, care va dura circa 30 de zile, vor urma cinci etape necesare creării brandului turistic al României. Prima etapă presupune diagnosticarea a ceea ce se întâmplă în România din punct de vedere turistic, urmată de stabilirea avantajelor competitive ale României şi de crearea strategiei şi poziţionarea brandului turistic.
"A patra etapă este crearea imaginii vizuale a brandului, urmată de implementarea acestuia", a declarat marţi Bordas, cu ocazia primei reuniuni a Consiliului pentru coordonarea proiectului pentru crearea brandului turistic al României.
Din consiliu fac parte oameni de afaceri din turism şi reprezentanţi ai asociaţiilor patronale din domeniu. Printre aceştia se numără Lucia Morariu, fost secretar de stat pentru Turism şi proprietară a agenţiei Eximtur, Corina Martin, preşedinte ANAT, George Copos, proprietarul Ana Hotels, şi Radu Enache, proprietarul lanţului hotelier Continental.
"Crearea şi promovarea brandului turistic al României sunt finanţate din bani europeni", a declarat ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, prezentă la reuniunea Consiliului.
Potrivit reprezentanţilor THR&TNS, brandul trebuie să fie simplu, cu valori-cheie precum design, inovaţie şi calitate şi să aibă o personalitate "cool, trendy, casual", să fie fiabil şi amuzant.
În proiectul de creare a brandului vor fi implicate mai mult de 180 de persoane.
Câştigătorul licitaţiei pentru crearea brandului turistic este asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres.