Înmatriculările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare noi Dacia din Franţa au avut în ianuarie cea mai mare creştere de pe piaţa locală, de 133%, comparativ cu aceeaşi lună din 2009, la 8.155 de maşini, potrivit Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Cota de piaţă a Dacia a urcat, în ianuarie, de la 2% în 2009 la 4%. În funcţie de numărul înmatriculărilor, constructorul auto a devansat mărci precum Audi, Seat, Toyota, Nissam Hyundai, Opel, Fiat, Mercedes sau BMW.
Înmatriculările de autoturisme noi Dacia au crescut în ianuarie cu 121%, faţă de aceeaşi lună din 2009, la 7.552 maşini. Pe sectorul autovehiculelor destinate pasagerilor, producătorul auto a avut o cotă de piaţă de 4,4%, faţă de 2,3% în ianuarie 2009.
Pe piaţa franceză au fost înmatriculate în total, în ianuarie, 201.918 de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare noi, în creştere cu 13%, comparativ cu perioada similară de anul trecut.
Pentru Renault, proprietarul producătorului auto român, înmatriculările au urcat în ianuarie cu aproape 56%, la 60.258 de unităţi, ceea ce a conferit grupului o cotă de piaţă de circa 30%.
Renault a fost devansat, însă, de PSA Peugeot Citroen, cu 67.173 de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare noi înmatriculate în ianuarie, în creştere cu 14,3% faţă de ianuarie 2009. Cota de piaţă a grupului a fost de puţin peste 33%.
Dintre constructorii auto străini, Volkswagen a fost grupul cu cele mai multe înmatriculări (18.036), urmat de Ford (12.087).
La capitulul autoturisme, piaţa franceză a urcat cu 14%, la 171.005 de unităţi.
În luna ianuarie autorităţile franceze au redus primele acordate la casarea automobilelor vechi pentru cumpărarea altora noi de la 1.000 de euro la 700 de euro.