Autorizaţiile de transport marfă care permit supraîncărcarea camioanelor vor fi eliminate, simultan cu înăsprirea sancţiunilor pentru operatorii care nu respectă greutatea maximă admisă, astfel de autorizaţii speciale urmând să fie menţinute doar pentru transporturile agabaritice.
Modificările au fost decise, vineri, de Guvern şi anunţate de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, care a confirmat astfel informaţiile, săptămâna trecută, de MEDIAFAX.
El a arătat că, în baza unei ordonanţe de guvern care modifică regimul drumurilor, vor fi eliminate autorizaţiile speciale pentru transporturile de marfă şi vor fi înăsprite sancţiunile pentru operatorii care nu respectă limite maxime de greutate admise.
El a precizat că astfel de autorizaţii speciale vor fi acordate doar pentru transporturile de piese industriale grele şi "unice", care nu pot fi desfăcute în mai multe bucăţi
Surse ministeriale au declarat, miercuri, agenţiei MEDIAFAX, că ministrul Transporturilor vrea să elimine autorizaţiile speciale de transport, care permit supraîncărcarea camioanelor, şi le-a cerut directorilor CNADNR să-i prezinte un proiect pe acestă temă.
"Multe firme obţin aceste documente şi circulă legal cu basculantele încărcate cu 60 de tone, în loc de 40 de tone cât este greutatea maximă admisă", au arătat sursele.
Berceanu a criticat în mai multe rânduri firmele care circulă cu camioanele încărcate peste 40 de tone, spunând că acestea contribuie la distrugerea infrastructurii rutiere.
În luna aprilie a anului trecut, ministrul anunţa că va propune Guvernului confiscarea autovehiculului care circulă cu greutatea mai mare decât cea admisă.