Taxa de utilizare a tronsonului Comarnic-Braşov va fi, în primul an de folosire a segmentului de autostradă, de circa un euro pentru fiecare autoturism, a declarat, luni, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.
Nivelul taxei va fi fixat de piaţă şi dacă acesta va fi prea mare şoferii vor folosi DN1, a afirmat Berceanu.
"Nu putem şti cât va fi taxa în anul 26 de utilizare. Eu nici nu cred că voi mai fi atunci şi deci nu mă va mai pasiona acest subiect", a spus el.
Cuantumul taxei anunţat de Berceanu este mai mic decât cel vehiculat până în prezent, de 1,7 - 1,8 euro pe maşină.
Berceanu a semnat luni, împreună cu preşedintele grupului francez Vinci şi un reprezentant al companiei elene Aktor, contractul de concesiune, pe 30 de ani, pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov, proiectul urmând să fie finalizat până în ianuarie 2014.
Proiectul este primul contract din România de construcţie prin concesiune a unui tronson de autostradă.
Statul va plăti în cei 30 de ani, în total, 4,8 miliarde de euro.
Din suma totală, 3,108 miliarde euro reprezintă cheltuieli cu împrumutul principal, 670 milioane euro - cheltuieli cu creditul subordonat, 323 milioane euro - cheltuieli legate de operare şi întreţinere,
584 milioane euro - taxe, impozite şi alte costuri financiare, 146 milioane euro - inflaţia, potrivit Ministerului Transporturilor. Suma de 323 de milioane de euro aferentă cheltuielilor legate de operare şi întreţinere reprezintă doar o parte din costul total al acestei activităţi, restul fiind suportat din taxele de concesiune - taxa de autostradă, chirii şi altele.