Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 14 ian 2010 - Anul XV, nr. 10 (4301)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Cadrele didactice şi angajatorii au opinii diferite în privinţa abilităţii absolvenţilor

Joi, 14 Ianuarie 2010 (18:26:11)

Cadrele didactice universitare consideră că pregătesc studenţii pentru a face faţă pe piaţa muncii, însă tipul de absolvent propus de ei nu coincide cu modelul dorit de angajatori, prin prisma celor mai importante abilităţi şi cunoştinţe, firmele fiind nevoite să organizeze cursuri de pregătire.

Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) a lansat, joi, raportul "Barometrul calităţii -2009", în care analizează, printre altele, şi opinii privind cuprinderea absolvenţilor pe piaţa forţei de muncă.

Astfel, cadrele didactice consideră că primele cinci cunoştințe şi abilităţi la a căror formare contribuie, în mare şi foarte mare măsură, facultatea la care predau ei sunt abilitatea de a sintetiza informațiile primite (80%), gândirea analitică (79%), abilitatea de a folosi computerul și noile tehnologii (79%), capacitatea de a argumenta convingător un punct de vedere (77%) și capacitatea de a transpune în practică cunoștințele dobândite (75%), se arată în raport.

Pe de altă parte, în opinia angajatorilor, primele cinci cunoştințe şi abilităţi pe care un absolvent trebuie să le aibă sunt: capacitatea de a se organiza la locul de muncă (97%), capaciatea de a lucra în echipă (96%), capacitatea de a comunica (cu colegii, superiorii, clienții etc.) (96%), punctualitatea (93%) şi moralitatea (90%).

Studiul arată că, deşi universitarii îşi asumă funcţia de pregătire a absolvenţilor pentru piața muncii, tipul de absolvent propus nu coincide cu tipul de absolvent dorit de angajatori (din perspectiva celor mai importante cinci cunoştinţe şi abilităţi).

Totodată, 59% dintre cadrele didactice sunt de părere că învăţământul românesc este cel puțin la fel de bun precum cel din Europa de Vest, în timp ce doar 41% dintre studenți susţin un astfel de punct de vedere. Comparând situaţia cu cea din universităţile europene, primul procent (59%) este mai credibil cel puţin în domeniile legate de formarea în profesii bine conturate cum sunt medicina, ingineria, etc.

Analizând percepţiile studenţilor cu privire la cunoştinţele şi abilitățile pe care se aşteaptă să le dobândească în timpul facultăţii, s-a constatat că acestea se suprapun parţial, atât pe configuraţia de cunoştințe şi abilităţi a angajatorilor, cât şi pe cea propusă de cadrele didactice.

Deşi marea majoritate a cadrelor didactice asumă rolul universității de pregătire a absolventului pentru piața muncii, comportamentul angajatorilor de pe piață pare a indicat o altă percepţie cu privire la funcţia universităţilor şi, implicit, a programelor de studii. Astfel, angajatorii au declarat, în proporție de peste 50%, că organizează cursuri de pregătire şi formare profesională destinate absolvenţilor proaspăt angajați (fie în interiorul firmei, fie prin contractarea de programe specializate).

"Apelul angajatorilor la completarea pregătirii studenţilor prin cursuri speciale poate fi interpretat în cel puţin două modalităţi. Prima modalitate de interpretare ar fi aceea că angajatorii nu sunt foarte mulţumiţi de pregătirea furnizată de universităţi; în condiţiile în care 33% dintre angajatori consideră că datoria de a pregăti absolvenţi pentru piaţa muncii aparţine universităţilor. A doua modalitate de interpretare ar fi aceea că cerinţele şi nevoile firmelor sunt atât de specifice încât pregătirea universitară trebuie completată prin cursuri speciale organizate la scurt timp după angajare. Astfel, 28% dintre angajatori consideră că responsabilitatea pregătirii pentru locul de muncă aparţine firmelor şi nicidecum universităţilor", potrivit raportului ARACIS.

 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Cadrele didactice şi angajatorii au opinii diferite în privinţa abilităţii absolvenţilor.
 Vizualizări articol: 644 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cadrele didactice şi angajatorii au opinii diferite în privinţa abilităţii absolvenţilor0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei