Feroviarii de la CFR Marfă s-au întâlnit, marţi, cu reprezentanţii administraţiei, pentru discuţii privind programul de disponibilizări, dar întâlnirea s-a finalizat fără rezultat, administraţia opunându-se cererii sindicaliştilor legate de plăţile compensatorii pentru angajaţii disponibilizaţi.
Preşedintele Federaţiei Mecaniicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a declarat, la finalul întâlnirii care a durat aproximativ patru ore, că directorul CFR Marfă a refuzat să consemneze punctul de vedere al sindicatelor în procesul verbal al întâlnirii, fără să motiveze decizia sa.
Potrivit liderului sindical, sindicaliştii nu sunt de acord cu disponibilizarea fără acordarea de venituri în completare şi au revenit cu solicitarea referitoare la salariile compensatorii pentru salariaţii disponibilizaţi şi tratarea acestora nediscriminatoriu faţă de salariaţii disponibilizaţi din subordinea Ministerului Economiei, care au benficiat de plăţi compensatorii conform HG 938/2009.
Veniturile în completare pe care ar trebui să le primească salariaţii disponibilizaţi de la CFR Marfă reprezintă o sumă pe care aceştia să o primească lunar, în funcţie de vechimea fiecăruia, aferent unei perioade de doi ani.
Măntescu a arătat că sindicaliştii vor organiza proteste, urmând să decidă după Consiliul Naţional al Federaţiei, din 27 ianuarie, care vor fi acţiunile salariaţilor.
"Vom decide la sfârşitul lunii, în cadrul Consiliului Naţional ce vom face. Dacă salariaţii hotărăsc să oprească trenurile, le vom opri. Dacă hotărăsc să pichetăm Guvernul şui Ministerul Transporturilor, le vom picheta", a spus Măntescu.
Liderul sindical a arătat că va contesta în instanţă orice decizie pe care o va lua administraţia cu privire la disponibilizările de la CFR Marfă şi planul de restructurare, în cazul în care va fi luată o decizie fără consultarea reprezentanţilor angajaţilor.
"Trebuie puşi oameni pe listă, iar administraţia nu o poate face singură. Noi vom contesta orice decizie cu privire la disponibilizări dacă nu suntem consultaţi. Cred că, de fapt, se urmăreşte o privatizare frauduloasă a CFR Marfă", a susţinut liderul sindical.
Potrivit acestuia, şi sindicaliştii de la CFR Călători şi cei de la CFR SA urmează să primească în zilele următoare programele de disponibilizare, fiind vorba de aproximativ două mii de angajaţi de la CFR Călători şi 600 de la Infrastructură.
Adunarea Generală a Acţionarilor de la CFR Marfă a schimbat organigrama atât la nivel central, cât şi la nivelul subunităţilor. Sindicatele sunt nemulţumite şi de faptul că au cerut Ministerului Transporturilor şi administraţiei companiei discutarea organigramei şi au cerut acte pentru o analiză corectă a programului de restructurare, dar conducerea a refuzat să le pună la dispoziţie şi "încearcă să îşi impună dictatorial punctul de vedere", a mai susţinut Măntescu.