Firmele din domeniul tehnologiilor medicale şi de sănătate, precum şi cel al tehnologiilor de construcţii şi energetice şi de mediu, pot depune până pe 15 ianuarie, respectiv 29 ianuarie 2010 aplicaţii pentru programul EU Gateway, care le facilitează accesul pe pieţele din Japonia şi Coreea de Sud.
Programul EU Gateway, lansat în iulie 2008, este o iniţiativă a Uniunii Europene, fiind implementat în exclusivitate de firmele Deloitte active în Uniunea Europeană, Japonia şi Coreea de Sud, şi având ca scop facilitarea accesului companiilor europene pe aceste pieţe asiatice, în sectoare dificil de penetrat, în special cele tehnologice, reglementate foarte strict.
Programul acoperă şase sectoare economice - tehnologii energetice şi de mediu, tehnologia informaţiei şi comunicării, tehnologii în sistemul medical şi de sănătate, tehnologii de construcţii, design vestimentar, precum şi design interior. Programul a fost structurat pe şase cicluri cu misiuni economice de-a lungul a şase ani, până în 2014.
Până acum, programul a înregistrat un total de 195 de aplicări în grupul ţărilor din care face parte şi România, care mai cuprinde Bulgaria, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia şi Slovacia.
Per ansamblu, România a depus 61 aplicări, respectiv 31% din total, cele mai multe dintre acestea fiind înregistrate pe sectoarele de design vestimentar şi tehnologii energetice şi de mediu.
"Un element de noutate pentru misiunile din acest an este concentrarea pe construcţiile şi tehnologiile verzi. Prin urmare, misiunile economice din sectoarele technologii de construcţii şi tehnologii energetice şi de mediu au loc în acelaşi timp atât în Japonia - februarie 2010, cât şi în Coreea de Sud - iunie 2010, acest lucru oferind oportunităţi de colaborare extinse companiilor participante europene, pe de o parte şi celor japoneze sau sud-coreene pe de altă parte", a declarat într-un comunicat, Raluca Clapon, business analyst în cadrul Deloitte Management Consulting şi responsabilă în România de acest proiect.
Companiile eligibile trebuie să aibă sediul în Uniunea Europeană şi o activitate pe piaţă de cel puţin cinci ani. Alte criterii de selecţie sunt acţionariatul majoritar sau integral european, precum şi o cifră de afaceri şi un număr de angajaţi suficient de mare astfel încât să garanteze intrarea pe pieţele pe cele două pieţe asiatice.
Candidaţii trebuie de asemenea să facă dovada unui portofoliu de cooperare cu companii la nivel internaţional şi să aibă o strategie de business solidă pentru penetrarea celor două pieţe asiatice.
"Programul este conceput ca fiind unul de învăţare, fiecare din cele şase cicluri reluând practic sesiuni de aplicare pentru toate cele şase domenii vizate. Astfel, firmele participante la etapele anterioare sunt invitate să aplice din nou. Ele pot participa la maximum trei misiuni economice în fiecare dintre ţările în care acestea sunt organizate, oferindu-li-se astfel o pregătire vastă şi posibilitatea consolidării oportunităţilor de afaceri identificate cu ocazia participărilor anterioare", a adăugat Clapon.