Comisia bipartită, formată din specialişti ai ministerelor şi reprezentanţi ai confederaţiilor sindicale reprezentative la nivel naţional, care va lucra la simplificarea sistemului public de salarizare şi ierarhizare a fost creată prin ordin al ministrului interimar al Muncii, Gheorghe Pogea.
Potrivit ordinului emis de ministrul interimar al Muncii, principalele atribuţii ale Comisiei constau în simplificarea sistemului public de salarizare şi ierarhizare prin evaluarea unui eşantion reprezentativ al posturilor din sistemul bugetar care să aibă la bază ocupaţia şi responsabilităţile postului, prin analiza grilei unice de salarizare şi corelarea acesteia cu rezultatele evaluării şi redefinirea sistemului de posturi corespunzător atribuţiilor şi responsabilităţilor dar şi prin stabilirea unui sistem reformat şi simplificat de ierarhizare în sectorul bugetar care să cuprindă grupuri ocupaţionale şi grade.
De asemenea, Comisia va trebui să reducă numărul de funcţii pe domenii de activitate bugetară, cu precădere a funcţiilor comune, să reevalueze sporurile şi bonusurile acordate şi să elaboreze un raport care să descrie în detaliu structura grupurilor ocupaţionale şi a gradelor, grila unică, dispoziţiile revizuite pentru sporuri şi alte stimulente financiare.
Membrii comisiei mai au ca atribuţii elaborarea cerinţelor unui sistem centralizat şi automatizat de administrare a salariilor, pe termen lung, pe autorităţi, posturi, funcţii şi structura salariului, elaborarea propunerilor în vederea simplificării şi îmbunătăţirii sistemului de salarizare în sectorul public şi evaluarea financiară a impactului aplicării legii în anul 2011.
De asemenea, comisia va trebui să realizeze o analiză comparativă a evoluţiei drepturilor salariale din sectorul public şi sectorul privat, pe categorii ocupaţionale sau asimilate.