Guvernul va propune un pact naţional pentru construcţia de autostrăzi, finanţat cu cel puţin 1% din PIB, care să includă proiectele realizabile până în 2020 şi pentru care să fie asumat un angajament de coerenţă şi continuitate în finanţare la nivelul necesar, conform programului de guvernare.
Documentul aparţinând viitorului Cabinet, obţinut de MEDIAFAX, prevede totodată mărirea perioadei de garanţie a lucrărilor realizate pentru îmbunătăţirea infrastructurii de transport, refacerea infrastructurii feroviare simultan şi în concordanţă cu cea rutieră, astfel încât cel puţin traficul greu de mărfuri să redevină atractiv pe transportul feroviar, precum şi dezvoltarea infrastructurii porturilor maritime româneşti, astfel încât acestea să devină poarta maritimă din est a UE.
Îmbunătăţirea condiţiilor de trafic fluvial pe sectorul românesc al Dunării la nivel european, dezvoltarea infrastructurii aeroportuare, inclusiv în zonele cu activitate turistică importantă, asigurarea unui nivel calitativ european până în 2012 a 80% din reţeaua de drumuri naţionale, reducerea constantă a numărului de victime ale accidentelor de circulaţie rutieră, creşterea vitezei pe calea ferată în medie cu 25% şi reducerea timpului de circulaţie cu 50% faţă de cel actual la trenurile de călători şi marfă, precum şi eliminarea staţionării trenurilor la frontieră sunt alte priorităţi enunţate în programul de guvernare.
Executivul îşi mai propune instituirea unui mod echitabil de colectare a taxelor pe infrastructura rutieră conform principiului "plăteşti cât şi cum foloseşti" şi colectarea într-un procent ridicat a acestor taxe, reorganizarea activităţii de construcţie şi întreţinere a infrastructurii de transport rutier prin separarea în cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a activităţilor de autostrăzi, de drumuri naţionale şi de centuri ocolitoare, îmbunătăţirea legislaţiei privind modalităţile şi condiţiile de participare la licitaţiile pentru lucrările necesare îmbunătăţirii infrastructurii de transport, modificarea legislaţiei privind relocarea utilităţilor pentru realizarea autostrăzilor şi a centurilor ocolitoare, prin implicarea proprietarilor acestor utilităţi urmărindu-se respectarea unor termene şi costuri de relocare minime, modificarea legislaţiei privind obţinerea diverselor avize pentru lucrările necesare îmbunătăţirii infrastructurii de transport, astfel încât să se asigure termene minime de obţinere a acestora.
Va fi constituită o bază de date cu toate firmele care nu au respectat anumite prevederi contractuale (preţul, calitatea, termenul de finalizare) în vederea depunctării lor la licitaţii, iar acolo unde este cazul va fi utilizat sistemul concesiunii de lucrări.
Reconstrucţia Gării de Nord Bucureşti prin transformarea zonelor adiacente în centru comercial, cu lucrări scoase la licitaţie internaţională, finanţarea porţiunii între Târgu Mureş şi Borş (254 de km) din Autostrada Transilvania (total 415 km), urmând ca pentru porţiunea între Târgu Mureş şi Braşov (161 km) să fie identificate alte soluţii de finanţare şi realizare, finalizarea tronsonului de autostradă Bucureşti - Comarnic (110 km), urmând ca tronsonul Comarnic - Braşov (56 km) să fie realizat prin concesiune cu finalizare în 2014, precum şi construirea unui pod peste Canalul Dunăre - Marea Neagră în zona Agigea care să facă legătura cu autostrada A2 şi cu centura la nivel de autostradă a Municipiului Constanţa sunt alte măsuri anunţate în program.