Preşedintele Pro Democraţia, Cristian Pârvulescu, a declarat vineri că Mircea Geoană şi Traian Băsescu au cheltuit, în campania electorală, aproximativ 700.000 de euro pentru afişajul oudoor, conform unei evaluări a asociaţiei, care a vizat 13 oraşe din ţară şi cele şase sectoare ale Capitalei.
Conform lui Pârvulescu, monitorizarea outdoor a fost făcută pe 13 localităţi plus Bucureşti, care reprezintă aproximativ 20% din populaţia României. "Estimarea dă o dimensiune a cheltuielilor partidelor politice. Numai pe outdoor cei doi candidaţi au cheltuit aproximativ 700.000 de euro fiecare", a precizat Pârvulescu.
De asemenea, el a precizat că suma plafonată de lege în total pentru campania electorală este de 3,5 mil de euro, precizând că, la nivelul întregii ţări, numai publicitatea outdoor ajunge "la dimensiunea întregii sume permisă de lege".
Conform analizei, în campanie au fost monitorizate 12.012 panouri, afişe şi bannere, cu un cost total estimat de 1,7 milioane de euro. De asemenea, analiza precizează că, la nivelul întregii campanii electorale, Traian Băsescu a avut cea mai mare vizibilitate (40,55%), urmat de Mircea Geoană (39,72), Crin Antonescu (14,39%) şi Sorin Oprescu (5,34%).
"Costurile de outdoor sunt mai mici decât în celelalte campanii. Există două explicaţii posibile: criza economică (...) şi faptul că toţi candidaţii s-au orientat şi pe altfel de campanie. Cea televizată a fost determinantă în intenţia de vot din acest an", a mai spus Pârvulescu.
Pentru monitorizare au fost luate în calcul închirierea panourilor de afişaj stradal, plus costurile de producţie.
În cadrul monitorizării, la candidatul Traian Băsescu a fost contorizată şi campania de promovare a referendumului. De asemenea, pe ansamblu a fost monitorizată şi campania negativă.
Oraşele monitorizate au fost Brăila, Braşov, Caracal, Cluj Napoca, Craiova, Constanţa, Focşani, Iaşi, Oradea, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Târgu Neamţ şi cele şase sectoare ale Capitalei.