Campania electorală în audiovizual se încheie sâmbătă, 5 decembrie, la ora 7.00, CNA atrăgând atenţia că din acel moment nu mai este permisă prezentarea de dezbateri, mesaje şi comentarii cu conţinut electoral, spoturi sau alte forme de promovare electorală.
"Consiliul Naţional al Audiovizualului ţine să precizeze, încă o dată, faptul că, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Deciziei CNA nr. 853/2009, campania electorală prin intermediul posturilor publice şi private de radio şi televiziune se încheie în ziua de sâmbătă, 5 decembrie, la ora 7.00. Din acel moment nu mai este permisă prezentarea de dezbateri, mesaje şi comentarii cu conţinut electoral, spoturi sau alte forme de promovare electorală. De asemenea, nu este permisă transmiterea în direct a unor mitinguri, întâlniri, eventuale conferinţe de presă ale candidaţilor, precum şi difuzarea unor declaraţii la ieşirea de la urne de natură să influenţeze opţiunile de vot", se arată într-un comunicat semnat de Răsvan Popescu, preşedintele CNA.
CNA atrage atenţia că, vineri şi sâmbătă, este interzisă prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă. "Din dorinţa de a preveni repetarea unor fapte contrare legislaţiei în vigoare, Consiliul atrage atenţia radiodifuzorilor că este interzisă prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă cu 48 de ore înainte de ziua votării (vineri şi sâmbătă), iar în ziua scrutinului de duminică, 6 decembrie, difuzarea rezultatelor estimate prin exit-poll este permisă numai după ora 21.00, ora oficială de închidere a urnelor", se mai spune în comunicatul CNA.
Totodată, CNA precizează că va continua să monitorizeze "cu atenţie" toate emisiunile posturilor de radio şi televiziune, inclusiv în ziua votării, 6 decembrie, "în vederea analizării şi sancţionării oricăror abateri de la prevederile legale".