Majoritatea românilor sunt pregătiţi să se prezinte la doctor la primele simptome de gripă, dar mai puţin de jumătate doresc să se vaccineze împotriva virusului AH1N1, argumentând că nu au încredere în noul vaccin deoarece nu este suficient testat sau pentru că nu consideră gripa un pericol real.
Un studiu realizat de compania Future Marketing relevă că 84% dintre românii intervievaţi s-ar prezenta la doctor la primele simptome de gripă şi că numai 2 % dintre aceştia se informează cu privire la gripă din surse medicale sau de specialitate, majoritatea (peste 70 %) folosind ca prime surse de informare televiziunea şi internet-ul.
"Paradoxal, cu toate că se tem de consecinţele gripei noi, cei mai mulţi români, 57,2%, nu doresc să se vaccineze împotriva gripei noi. Argumentele folosite de cei care refuză să se vaccineze sunt în special «nu am încredere», «nu am nevoie», «nu consider această gripă un pericol real», «vaccinul nu este sigur», «vaccinul nu este suficient testat»", arată Future Marketing.
Dintre cei care au declarat că se vor vaccina, 53,1% au afirmat că ar folosi cu precădere vaccinul românesc, argumentând alegerea în majoritate prin faptul că au mai multă încredere în produsele româneşti şi în medicii români, iar cei care aleg vaccinul de import (46%) consideră dozele ca fiind superior calitativ celor româneşti.
Studiul a fost realizat în perioada octombrie-noiembrie, pe un eşantion de 1.690 respondenţi, reprezentativ pentru grupa de vârstă 18-50 ani. Sondajul are o marjă de eroare de 2,5 %.
Compania Future Marketing a fost înfiinţată în anul 2004 şi oferă servicii specializate de cercetare şi consultanţă în marketing pe piaţa est-europeană. Compania oferă clienţilor o serie de programe de cercetare prin metode calitative şi cantitative folosite la elaborarea unor strategii corecte şi coerente de marketing.