Brandul Loteria Română, estimat la 38 de milioane de euro, este cel mai scump din România, dar ocupă ultimul loc într-un top al celor mai valoroase mărci din 24 de state europene, întocmit de Institutul European al Brandurilor din Viena.
Valoarea totală a celor mai importante zece branduri din România este de 88 de milioane de euro, potrivit unui comunicat al institutului.
Prima poziţie este ocupată de Nokia (Finlanda), cu o valoare a brandului de 35,22 miliarde de euro, urmat de LVMH (Franţa) - 32,36 miliarde de euro şi InBev (Belgia) - 26,93 miliarde de euro.
Printre mărcile reprezentând cele 24 de state se regăsesc Vodafone (Marea Britanie) - 23,8 miliarde de euro, Mercedes (Germania) - 19,4 miliarde de euro, Nestle (Elveţia) - 17 miliarde de euro, Red Bull (Austria) - 12,74 miliarde de euro, Fiat (Italia) - 12,67 miliarde de euro sau Carlsberg (Danemarca) - 8,2 miliarde de euro.
Slovenia este reprezentată în top de producătorul de electrocasnice Gorenje - 458 milioane de euro, Cehia de compania de jocuri de noroc Sazka, a cărei marcă este evaluată la 444 milioane de euro, Ungaria de grupul financiar OTP Bank - 436 milioane de euro, Bulgaria de compania energetică NEK - 286 milioane de euro, Slovacia de furnizorul de utilităţi SPP - 194 de milioane de euro, iar Croaţia de Hrvatska Radiotelevizija - 128 de milioane de euro.
Institutul a întocmit şi un clasament al celor mai valoroase 50 de branduri ale corporaţiilor din Europa, dominat, ca şi în anii anteriori, de Nokia - 35,22 miliarde de dolari, mai puţin cu 8% faţă de 2008. Grupul finlandez este urmat de LVMH (Franţa), în scădere cu 7,3%, şi InBev (Belgia) - 26,93 miliarde de euro, în urma unei creşteri de 56%.
Următoarele locuri sunt ocupate de Vodafone (Marea Britanie) - 23,8 miliarde de dolari, Unilever (Marea Britanie) - 22,83 miliarde de euro, Telefonica (Spania) - 15,14 miliarde de euro, Mercedes (Germania) - 19,39 miliarde de euro, Deutsche Telekom (Germania) - 19,1 miliarde de euro, BMW (Germania) - 18,76 miliarde de euro şi SAB Miler (Marea Britanie) - 18,35 miliarde de euro.
UniCredit (Italia) ocupă locul 31, cu o valoare a brandului de 9,12 miliarde de euro, în timp ce Generali (Italia) se află pe poziţia 35, cu 8,33 miliarde euro, iar Allianz pe 37, cu 8,14 miliarde euro.
Institutul European al Brandurilor a analizat pentru clasamentul din 2009 peste 3.000 de branduri din 24 de ţări europene.