CFR Călători va lansa, vineri, serviciul de achiziţie prin internet a biletelor, pentru trenurile în trafic intern de tip accelerat, rapid şi intercity, sistemul fiind disponibil atât persoanelor fizice, cât şi celor juridice, a anunţat compania.
Pentru a achiziţiona bilete prin acest sistem, utilizatorii trebuie să se înregistreze pe site-ul companiei, urmând ca toate detaliile necesare călătoriei să fie transmise pe email, fiind accesibile şi din profilul propriu de utilizator.
Biletele cumpărate online sunt nominale, iar călătorii se pot prezenta direct la tren cu acestea tipărite, la orice imprimantă, sau cu ID-ul biletelor şi un act de identitate, însă CFR Călători recomandă ca în tren clienţii să se prezinte cu biletul tipărit.
Tichetele pot fi achiziţionate oricând şi oriunde în ţară, la orice oră, însă numai cu anticipaţie între 3 şi 30 de zile, pentru adulţi, copiii, elevi sau studenţi, la toate trenurile care circulă cu regim de rezervare în trafic intern.
Plata online se face prin card bancar, utilizând un produs de comerţ electronic furnizat de Raiffeisen Bank.
Agenţiile de turism, în calitate de distribuitori autorizaţi, vor avea posibilitatea să vândă bilete CFR online pentru clienţii proprii. Pentru a deveni distribuitor autorizat al acestui serviciu este necesar ca firma să aibă licenţă de turism şi să încheie un contract de prestări servicii cu CFR Călători.
Biletele CFR online nu permit amânarea, anticiparea sau întreruperea călătoriei, iar numărul maxim de călători pentru care se pot solicita locuri într-o singură tranzacţie online diferă în funcţie de tipul de vagon.
"În cazul în care se doreşte cumpărarea de bilete CFR online (într-o singură tranzacţie) pentru grupuri mai mari, este necesar să vă adresaţi direct la unităţile de vânzare ale CFR Călători", se menţionează într-un comunicat al companiei.
În prezent, călători pot rezerva online doar locurile în trafic intern, fără plata pe loc a acestora, ci la casieriile CFR.