Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI) a început, marţi, o campanie pentru îmbunătăţirea accesul la educaţie al grupurilor dezavantajate şi promovarea educaţiei incluzive, în care sunt vizaţi în special copiii romi şi cei cu dizabilităţi.
Sub mesajul "În şcoală nu este loc pentru discriminare. Cunoaşte-mă înainte să mă judeci", Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI) a lansat, marţi, campania de comunicare în cadrul proiectului "Evaluare de impact şi diseminarea rezultatelor programelor Phare - Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate".
"Obiectivul general al acestui proiect este de a promova educaţia incluzivă, cu focalizare pe romi şi pe copiii cu dizabilităţi, de a combate excluziunea socială şi marginalizarea şi de a promova drepturile omului şi şanse egale, prin diseminarea la nivel naţional a exemplelor de bune practici", se arată într-un comunicat de marţi al MECI.
Proiectul vizează şi creşterea gradului de conştientizare în rândul părinţilor, copiilor, cadrelor didactice, a opiniei publice şi formatorilor de opinie pentru eliminarea segregării în şcoli şi pentru promovarea toleranţei şi multiculturalismului.
Potrivit iniţiatorilor proiectului, şcoala are un rol extrem de important în modelarea sau corectarea comportamentelor copiilor faţă de colegii lor care aparţin unor minorităţi.
"Credem în acest proiect şi în rezultatele sale. Ştim că impactul vizual poate face mai mult decât o mie de cuvinte. De aceea, lansăm această campanie cu dorinţa de a sensibiliza persoanele care fac educaţie în România, deopotrivă cadre didactice şi părinţi. Atitudinea lor în procesul de educaţie modelează respectul copiilor, adulţii de mâine, faţă de diferenţe, faţă de diversitate", a afirmat Liliana Preoteasa, director general în cadrul MECI şi coordonator al unităţii de implementare a acestui program.
Campania se desfăşoară în perioada septembrie - noiembrie. Materialele campaniei vor fi promovate pe site-ul www.totilascoala.ro, blogul http://totilascoala.wordpress.ro, prin afişe, newslettere, broşuri şi un spot video.
În acest sens vor fi folosite elemente specifice şcolii, de tipul tablei de scris, jurnalului, compunerii, desenului, sălii de festivităţi, scenetei, toate exprimând manifestări din experienţa de viaţă a oricărui copil.
Mesajele campaniei vor fi transmise prin intermediul mass-media, cât şi prin inspectorate şcolare, casele corpului didactic, şcoli şi grădiniţe, atât la nivel central, cât şi local.