Premierul Emil Boc a declarat, miercuri, la finalul dezbaterii pe tema reformei educaţiei, că nu este adeptul tergiversărilor, arătând că este timpul deciziilor, pe care le va lua în urma consultării specialiştilor Comisiei Miclea şi a celor din Ministerul Educaţiei.
Premierul Boc a spus că, în urma finalizării celor două zile de dezbatere cu toţi factorii de decizie din sistemul educaţional, la iniţiativa preşedintelui Camerei Deputaţilor, Roberta Anastase, urmează să se consulte cu colegii, pentru a parcurge următorii paşi.
"Vom analiza cu argumente pro şi contra şi continuăm discuţiile cu specialiştii Comisiei Miclea şi cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei", a mai spus Emil Boc.
El a ţinut să transmită celor prezenţi la dezbaterea din Parlament că nu este adeptul tergiversării adoptării pachetului de legi pentru reforma din educaţie.
"Vreau să ştiţi că nu sunt adeptul tergiversărilor, amânărilor şi al prelungirii discuţiilor cu orice motiv. Cred că este şi timpul deciziilor, al deciziilor corecte, însă, şi fundamentate. De aces lucru vreau să vă asigur că voi face tot ce îmi va sta în putinţă să avem un proiect de lege bun, cel mai bun proiect posibil al educaţiei, în momentul de faţă", a arătat primul-ministru.
În cea de-a doua zi de dezbateri pe tema pachetelor de legi privind reforma din educaţie au paticipat ministrul Ecaterina Andronescu, preşedintele Camerei Deputaţilor, Roberta Anastase, reprezentanţii învăţământului universitar şi preuniversitar, cei ai studenţilor, precum şi deputaţi şi senatori, membri ai Comisiilor de învăţământ din Parlament.
Premierul Emil Boc vrea să-şi asume răspunderea în Parlament în 2 septembrie pe patru legi, printre care şi cele ale Educaţiei, dar pe proiectul propus de preşedintele Comisiei prezidenţiale, Mircea Miclea.
PSD nu e de acord cu asumarea răspunderii, susţinând necesitatea unei dezbateri publice, dar pe tema proiectului propus de ministrul Educaţiei Ecaterina Andronescu, prezentat în 14 august.
Preşedintele Comisiei prezidenţiale pentru reforma educaţiei, Mircea Miclea, a declarat, sâmbătă, pentru MEDIAFAX, că nu are mari speranţe în soluţionarea de către Parlament a conflictului privind codurile din educaţie şi că Guvernul trebuie să spună clar opţinile pe această temă.
Mircea Miclea a arătat că, într-o primă analiză a proiectului de lege privind reforma educaţiei elaborat de Ministerul Educaţiei, a constatat faptul că acesta a preluat foarte puţin din proiectul comisiei prezidenţiale, cel mult 10%, mergând pe opţiuni diferite de varianta iniţială.