Preşedintele Comisiei Udrea, Ludovic Orban, a declarat, miercuri, că există modificări între planul de achiziţii din martie şi cel din iunie de la Ministerul Turismului, arătând că în acest plan suma prevăzută pentru publicitate a crescut de la 1,2 milioane euro la 2,6 milioane euro.
"Sunt modificate sume. Am să vă dau un singur exemplu. Iniţial, în planul de achiziţii pentru publicitate era trecută o sumă de aproximativ 1,2 milioane de euro, care a fost modificată şi, la ora actuală, la cheltuieli de publicitate internă şi internaţională sunt aproape 2,6 milioane de euro", a precizat Orban, după şedinţa comisiei, la care presa nu a avut acces.
El a menţionat că sunt şi alte modificări, dar aceasta este cea semnificativă.
"A tăiat din planul de achiziţii suma de 65.000 de euro, suma care era prevăzută pentru perdele în al doilea plan de achiziţii din 10 iunie şi a ştampilat şi a semnat. A tăiat în mod evident după ce a fost întocmit planul de achiziţii, pentru că, dacă ar fi operat modificarea în momentul adoptării planului de achiziţie, nu ar mai fi apărut în planul de achiziţie acel articol cu clasificaţia bugetară care îi permitea să cheltuiască 65.000 de euro. După opinia mea, scoţând orice euro din planul de achiziţii pentru acest tip de cheltuială în momentul de faţă, dacă a efectuat cheltuiala legală, nu are bază legală pentru cheltuielile respective", a explicat preşedintele comisiei parlamentare de anchetă care verifică sumele cheltuite de Ministerul Turismului.
Deputaţii din comisia de anchetă au decis, miercuri, să o invite la audieri pe Elena Udrea, ministrul Turismului, în data de 20 august.