Toţi contribuabilii pot depune online, începând cu 7 august, prin intermediul paginii www.e-guvernare.ro, un număr de nouă declaraţii către instituţiile publice, cum ar fi cea privind impozitul pe profit, taxa pe valoarea adăugată, accizele şi bugetul asigurărilor sociale, de şomaj şi de sănătate.
Anterior, doar contribuabili mari puteau depune online cele nouă declaraţii.
"Conform HG 862/2009, publicată în Monitorul Oficial în 7 iulie, depunerea declaraţiilor utilizând Sistemul Electronic Naţional (SEN) reprezintă singura modalitate legală de transmitere în format electronic a declaraţiilor către instituţiile şi autorităţile administraţiei publice", se arată într-un comunicat al ASSI remis, marţi, agenţiei MEDIAFAX.
Prin intermediul SEN, toţi contribuabilii de la nivel naţional au posibilitatea de a depune online "Declaraţia privind obligaţiile de plată către bugetul asigurărilor sociale", "Declaraţia privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor de şomaj", "Declaraţia privind contribuţia de asigurări sociale de sănătate", "Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat (100)", "Declaraţia privind impozitul pe profit (101)", "Decont privind taxa pe valoare adăugată (300)", "Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul asigurărilor sociale şi a fondurilor speciale (102)", "Declaraţia privind accizele (103)" şi "Declaraţia recapitulativă privind livrările/achiziţiile intracomunitare de bunuri(390)".
"De asemenea, instituţiile şi autorităţile administraţiei publice au obligaţia de a accepta declaraţiile depuse de către orice contribuabil prin SEN, ca singură modalitate legală de transmitere în format electronic a acestora", se menţionează în comunicat.
Pentru depunerea unei declaraţii, persoanele juridice trebuie să solicite ASSI, operatorul SEN, www.e-guvernare.ro, eliberarea unui certificat digital, care va fi valabil doi ani de la data emiterii.
"Pentru utilizarea procedurilor electronice puse la dispoziţie prin intermediul www.e-guvernare.ro, persoanele juridice trebuie să achite un tarif anual de utilizare în cuantum de 46 de lei, fără TVA", se mai spune în comunicat.
Potrivit HG 862/2009, până la finele anului 2009, ASSI are obligaţia de a realiza registrul electronic al instituţiilor şi autorităţilor administraţiei publice din România.
"Orice modificare survenită asupra denumirii, datelor de contact ori asupra statutului instituţiei sau autorităţii administraţiei publice va fi comunicată în termen de 3 zile către ASSI în scopul actualizării informaţiilor din registrul electronic", se menţionează în comunicat.
ASSI se află în subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI).
Instituţia a fost înfiinţată în anul 2007, preluând atribuţiile Inspectoratului General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (IGCTI) în domeniul operării la nivel naţional a sistemelor informatice ale administraţiei publice centrale, care furnizează servicii publice destinate guvernării prin mijloace electronice.
ASSI operează sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP) e-licitatie.ro, sistemul informatic pentru atribuirea electronică a autorizaţiilor de transport internaţional rutier de marfă şi pentru atribuirea electronică a traseelor naţionale din programele de transport prin serviciile regulate judeţene, interjudeţene limitrofe şi interjudeţene, precum şi sistemul "Ghişeul virtual de plăţi", parte a sistemului www.e-guvernare.