Ministerul Educaţiei a publicat pe site-ul instituţiei ordinul prin care sunt stabilite criteriile de performanţă pentru evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar conform căruia evaluarea va fi realizată în două etape la încheierea fiecărui an şcolar.
Ordinul Ministrului Educaţiei 4595/2009 a fost publicat în 22 iulie şi prevede evaluarea în două etape.
Prima etapă vizează completarea fişei de evaluare de către cadrul didactic (autoevaluare), de către şeful direct (evaluarea colegială, după caz, a responsabilului de comisie metodică, şefului de catedră, directorului adjunct ) şi de către conducătorul unităţii de învăţământ.
A doua etapă constă într-un interviu de evaluare. Acesta va fi realizat în faţa consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, în care se va completa fişa finală de evaluare, prin medierea diferenţelor existente între cele trei aprecieri.
Asociaţia EDU CER critică faptul că acest ordin nu include printre criterii şi pe cel privind progresul şcolar al elevilor, iar evaluarea satisfacţiei beneficiarilor de educaţie reprezintă doar 4% din punctajul pe care trebuie să-l îndeplinească un cadru didactic.