Ministerul Agriculturii are alocată de la Uniunea Europeană o sumă de circa 10 milioane euro destinată promovării Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR), şi nu pentru îmbunătăţirea strategiei de comunicare şi a identităţii vizuale a instituţiei, cum a susţinut luni ministrul Turismului.
Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat, luni, în plenul Camerei Deputaţilor, că în comisiile de anchetă parlamentare ar trebui să se verifice cheltuirea banilor publici de către Ministerul Agriculturii, condus de un coleg PSD, a unei sume de zece milioane de euro pentru servicii de publicitate, constând în îmbunătăţirea strategiei de comunicare şi a identităţii vizuale.
Ministerul Agriculturii a precizat, marţi, într-un comunicat, că suma respectivă este alocată de Uniunea Europeană pentru promovarea PNDR, "scopul acţiunilor fiind acela de a educa în spirit european populaţia din spaţiul rural".
"Aşadar, îmbunătăţirea strategiei de comunicare şi a identităţii vizuale se referă la promovarea axelor şi măsurilor din cadrul PNDR, nu la cea a Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi nicidecum la cea a ministrului Agriculturii", se spune în comunicatul instituţiei.
Ministerul menţionează că banii nu au fost contractaţi încă, ci s-a propus doar demararea procedurilor de licitaţie a două proiecte care vizează activităţi de promovare a PNDR. Astfel, unul este dedicat îmbunătăţirii strategiei de comunicare şi a identităţii vizuale a PNDR, în valoare de 2,04 milioane de euro, pe o perioadă de un an, iar celălalt este destinat unor acţiuni de promovare a programului, în cuantum de 7,77 milioane de euro, pe un interval de doi ani.