Ecaterina Andronescu s-a întâlnit, marţi, cu sindicaliştii din Educaţie, pentru discuţii privind legile învăţământului, dar şi referitoare la reducerea cu 4% a posturilor din sistem, părţile fiind de acord că este nevoie de un cod al Educaţiei, nu de pachete de legi cu nume de miniştri.
"Educaţia are nevoie de un cod care să cuprindă toate structurile din învăţământ. Susţin ideea ciclurilor 4-4-4, cu anul pregătitor inclus în sistemul obligatoriu. De asemenea, vrem ca pentru învăţământul superior să crească exisgenţa privind acreditarea şi atorizarea pentru a evita sitaţiile celor de genul «Spiru Haret»", a declarat ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu.
Aceasta a explicat conetxtul în care a anunţat reducerea cu 4% a posturilor din Educaţie. "Concursul de titularizare s-a încheiat. Am văzut câte posturi au rămas neocupate", a spus Andronescu.
Sindicatele cer ca reducerea să nu afecteze titularii şi să nu fie afectate clasele chiar dacă nu au profesori calificaţi.
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat, marţi, pentru MEDIAFAX, că nu se pune problema ca reducerea de personal din Învăţământ să vizeze profesorii titulari, această măsură fiind aplicabilă cadrelor necalificiate care, în sistem, sunt aproximativ 12.000.
"Nu ne-am gândit niciodată să distrugem structurile existente, să dăm afară profesori titulari şi să destabilizăm clasele. Considerăm oportun ca acolo unde sunt clase cu doar 15 copii, să putem mări efectivul la 23 - 25 şi să scoatem din sistem cadrele didactice necalificate", a spus Andronescu.
Aceasta a precizat că, după concursul de titularizare, au rămas posturi vacante, care, probabil, vor fi ocupate de suplinitori. În condiţiile în care suplinitorii sunt calificaţi şi necalificaţi, ministrul Educaţiei a opinat că şi-ar dori ca cei care ocupă aceste posturi să fie calificaţi.
În ultimele zile, federaţiile sindicale - "Spiru Haret", FEN şi FSLI - au criticat nota Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI) trimisă inspectoratelor şcolare referitoare la reducerea numărului de posturi.