Fostul ministru PSD al Transporturilor Miron Mitrea a declarat, joi, pentru MEDIAFAX, că pentru el, personal, va fi foarte bine în momentul în care cazul Necolaiciuc se va clarifica, având în vedere faptul că în "legenda Necolaiciuc" a fost "băgat" destul de mult şi numele său, de către "prieteni".
"Am spus şi spun în continuare că, pentru mine, în momentul în care această chestiune se va clarifica, va fi foarte bine, pentru că în legenda Necolaiciuc s-a băgat destul de mult şi numele meu şi am şi eu «prieteni» destui”, a declarat Mitrea pentru MEDIAFAX, comentând arestarea lui Necolaiciuc în SUA.
"Eu sunt unul dintre cei care ar răsufla uşuraţi în momentul în care această poveste se rezolvă şi nu mai este o legendă, aşa, ascunsă. Nu ştiu eu cum pot să răspund, ca fost ministru, ce s-a întâmplat cu piuliţele, pernele şi paharele", a adăugat Mitrea.
Mihai Necolaiciuc a fost reţinut de FBI în Statele Unite, pentru şedere ilegală, a anunţat, joi, Direcţia de Investigaţii Criminale din IGP. Interpol va înainta o solicitare Judecătoriei sectorului 1 pentru începerea procedurii de extrădare.
El este dat în urmărire generală din 26 octombrie 2006, după ce pe numele său a fost emis un mandat de arestare preventivă pentru infracţiuni economice, între timp procurorii anticorupţie conexând cele 25 de dosare în care este vizat.
Necolaiciuc este acuzat că, în perioada 2000-2003, în calitate de director general, administrator şi ordonator de credite la CFR SA a efectuat nelegal cheltuieli cu titlu de investiţii fără a avea aprobarea acţionarilor şi a achiziţionat produse la preţuri supraevaluate, prejudiciul fiind estimat la peste 170 de milioane de lei. În perioada respectivă, ministru al Transporturilor era Miron Mitrea.
Totuşi, Direcţia Naţională Anticorupţie a declanşat urmărirea penală, în martie 2006, împotriva fostului director general al CNFC CFR, alături de acesta fiind acuzat şi fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor Traian Panait, ambii cercetaţi în legătură cu o fraudă de peste 27 de milioane de euro. În acest dosar mai sunt învinuite alte 29 de persoane, printre care foşti reprezentanţi ai conducerii Ministerului Transporturilor şi ai Căilor Ferate Române.