Avionul Airbus A330 al companiei Air France, prăbuşit în Atlantic în noaptea de 31 mai spre 1 iunie, ar fi transmis o serie de mesaje de eroare după dezintegrarea sa în aer, a declarat un fost pilot al unui Boeing 747, citat miercuri de Sky News.
Alastair Rosenchein a afirmat că alertele electronice eronate ar fi fost trimise în timp ce avionul se prăbuşea. "În mod normal, într-un accident, există unul sau două lucruri care merg prost, dar este improbabil să meargă prost 24 de lucruri în acelaşi timp", a spus el. "Este mai probabil să primeşti aceste erori după accident, după ce aparatul a început să se dezintegreze, pentru că nu este nimic care să oprească aceste mesaje, atât timp cât există curent electric la sisteme", a continuat el.
Comentariile lui Rosenchein intervin în timp ce anchetatorii francezi se pregătesc să prezinte primul lor raport privind dezastrul. Biroul de investigaţii şi analiză pentru siguranţa aviaţiei civile ar urma să se concentreze pe teoriile potrivit cărora sondele de viteză deteriorate sau îngheţate au provocat accidentul.
Air France iniţiase un proces de înlocuire a sondelor la avioanele sale Airbus 330 şi 340, după ce mai mulţi piloţi au raportat erori. Dar senzorii de la bordul aparatului de zbor prăbuşit în largul coastelor braziliene, fabricat în urmă cu patru ani, nu fuseseră înlocuiţi.
Frank Taylor, un profesor de la Universitatea Cranfield, din Marea Britanie, a apreciat că avionul s-a dezintegrat parţial sau complet în aer, un argument fiind faptul că trupuri neînsufleţite au fost găsite fără haine. Până în prezent, doar 49 dintre cei 228 de pasageri şi membri ai echipajului au fost recuperaţi.