Ministerul Justiţiei va plăti, din iulie, serviciile poştale ale instanţelor, pentru ca pe viitor să se elimine blocajele în comunicarea actelor de procedură şi greutăţile procedurale determinate de problemele pe care instanţele le aveau la plata corespondenţei.
Poşta Română şi Ministerul Justiţiei au încheiat un act adiţional în acest sens, informează, joi, Poşta Română.
"Această măsură este menită să elimine blocajele în comunicarea actelor de procedură, determinate de dificultăţile de plată a acestor servicii la nivelul unor instanţe", se arată într-un comunicat al Poştei Române.
Potrivit sursei citate, cele două părţi au mai convenit înfiinţarea pe viitor a unor subunităţi poştale în cadrul unor instanţe, pentru a fluidizarea activităţii judecătoreşti.
Reprezentanţii Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti (MJLC) s-au întâlnit, în 19 mai, cu ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Gabriel Sandu, şi cu directorul general al Poştei Române, Marius Vătavu, şi au stabilit încheierea unui nou contract pentru prestarea de servicii poştale către instanţe, menit să conducă la "fluidizarea actului de justiţie".
Cele trei părţi au discutat şi despre posibilitatea înfiinţării unor puncte poştale în sediile instanţelor cu volum mare de activitate, prin care să fie puse la dispoziţia cetăţenilor timbrele judiciare şi fiscale necesare, pentru a elimina "întârzierile nedorite în actul de justiţie".
Noul contract convenit de reprezentanţii celor trei instituţii va înlocui un protocol încheiat în 1998, valabil şi în prezent.