Ludovic Orban a afirmat, într-o conferinţă de presă, că în Carta Albă adoptată de UE prioritatea în dezvoltarea şi alocarea investiţiilor, la nivelul uniunii, este stabilită pentru transportul feroviar şi pentru cel fluvial, transmite corespondentul MEDIAFAX.
El a explicat că transportul feroviar este pe primul loc deoarece "oferă siguranţă în deplasare şi este prietenos cu mediul înconjurător", fiind nepoluant.
"Noi în loc să investim în modernizarea infrastructurii căii ferate din România, în loc să investim în modernizarea flotei, a materialului rulant, în loc să ne apucăm să facem măcar proiectul pentru ceea ce se numeşte trenul rapid - TGV, în loc să investim practic în dezvoltarea acestui tip de transport, la noi este Cenuşăreasa. Iar Berceanu tratează transportul feroviar ca pe Cenuşăreasa, în timp ce la nivelul întregii Uniuni Europene transportul feroviar este ca o prinţesă favorită", a spus Orban.
Fostul ministru liberal a adăugat că măsurile de disponibilizare a 12.000 de angajaţi de la CFR, închiderea unor tronsoane de cale ferată, sunt "aberante" şi nu îi vine să creadă ceea ce se întâmplă.
"În momentul în care ai închis un tronson de cale ferată care face legătura între o magistrală şi un oraş, sau mai multe oraşe, ai condamnat oraşele respective, pentru că în momentul în care un investitor se decide să facă o investiţie, studiază şi care sunt mijloacele de transport, iar pentru foarte multe categorii de mărfuri care sunt produse este preferat transportul pe calea ferată, nu transportul rutier. Iar în momentul respectiv ai condamnat la izolare toate localităţile pe care le-ai rupt de legătura cu magistrala de cale ferată. Este o aberaţie totală, eu mărturisesc că nu îmi vine să cred ceea ce se întâmplă", a adăugat Ludovic Orban.
El a afirmat că starea infrastructurii feroviare este "extrem de proastă", exprimându-şi îngrijorarea că, după cum este construit bugetul,"transportul feroviar va deveni o amintire în România".