"Autostrada Bucureşti-Ploieşti va fi gata în iulie 2010, mai puţin şapte kilometri, însă se va putea circula între centura Bucureşti şi cea a Ploieştiului. Problema este că nu există posibilitatea preluării traficului de pe autostradă la intrarea în Bucureşti", a spus Berceanu.
Ministrul Transporturilor a inspectat, marţi, împreună cu premierul Emil Boc, lucrările la autostrada Bucureşti-Ploieşti, pe secţiunea Moara Vlăsiei-Ploieşti
Din valoarea de 410 milioane de lei a lucrărilor au fost plătiţi până în prezent 322 milioane de lei. Pentru a acoperi suma rămasă, Ministerul Transporturilor ar putea accesa fonduri europene.
Ministerele Transporturilor şi Finanţelor vor analiza care sunt soluţiile pentru finanţarea până la sfârşitul anului a lucrărilor, acordul de împrumut încheiat cu Comisia Europeană permiţând finanţarea unor astfel de investiţii, a declarat Boc.
Premierul a avut şi o scurtă discuţie cu patronul UMB Spedition, Dorin Umbrărescu, a cărui companie este implicată în proiect, referitoare la stadiul lucrării şi numărul de muncitori.
"Aici se regăsesc banii de la Uniunea Europeană, în investiţii. Am plătit datoriile restante şi am alocat proiectului o sumă bunicică pentru acest an. În fiecare lună vom monitoriza progresele şi resursele existente", a spus Boc muncitorilor.
Premierul a apreciat că lucrările sunt derulate conform graficului şi a arătat că termenul de finalizare a şoselei de centură a municipiului Ploieşti a fost devansat cu două săptămâni, de la 30 noiembrie la 15 noiembrie 2009.
La rândul său, Berceanu a afirmat că exproprierile pentru autostradă sunt aproape finalizate, urmând să se rezolve problema celor şase locuinţe de la Bărcăneşti, unde proprietarii nu au acceptat valoarea despăgubirilor, şi exproprierile de pe podurile de la DN1, râul Teleajen şi Prahova, precum şi titlul de proprietate de la o pădure.
Şeful Guvernului şi ministrul Transporturilor au inspectat şantierul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti şi la începutul lunii aprilie, anunţând că reprezentanţii vor verifica lunar stadiul lucrărilor.
Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti de pe autostrada Bucureşti-Ploieşti are o lungime de 42,5 km, licitaţia de construcţie fiind câştigată, în 2006, de un consorţiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading \'98 şi Com-Axa. Valoarea totală a contractului se ridică la circa 100 de milioane de euro. Autostrada urmează să fie extinsă ulterior până la Braşov.
Lucrările pentru lărgirea şoselei de centură din zona vest a municipiului Ploieşti au început în noiembrie 2007. Costurile investiţiei sunt de 30 de milioane de euro, fonduri alocate de Ministerul Transporturilor, iar lucrările vor consta în lărgirea drumului de la două la patru benzi, pe o distanţă de 14 kilometri şi amenajarea a cinci pasaje rutiere, durata estimată a lucrărilor, la momentul începerii acestora, fiind de 23 de luni.