Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 1 mai 2009 - Anul XIV, nr. 99 (4085)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Antena 2, Antena 3, B1 TV, Naţional TV, N24, OTV şi Realitatea TV vor difuza emisiuni electorale

Vineri, 1 Mai 2009 (15:23:35)
Antena 2, Antena 3, B1 TV, Naţional TV, N24, OTV şi Realitatea TV au informat Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) că vor difuza emisiuni de promovare electorală, emisiuni de dezbatere şi spoturi electorale în campania pentru Parlamentul European.

După ce, până la 27 aprilie, doar Prima TV - post deţinut de ProSiebenSat.1 - şi The Money Channel - operat de grupul Realitatea-Caţavencu - figurau pe lista CNA, în cursa televiziunilor centrale care vor reflecta europarlamentarele în emisiuni specifice, alte opt posturi naţionale au anunţat CNA că vor difuza emisiuni de promovare electorală, emisiuni de dezbatere şi spoturi electorale în campania pentru Parlamentul European.

Astfel, Antena 2 şi Antena 3, posturi controlate de familia Voiculescu, B1 TV, controlat de fraţii Păunescu, Naţional TV şi N24, deţinute de fraţii Micula, OTV, patronat de Dan Diaconescu, şi Realitatea TV, controlat de omul de afaceri Sorin Ovidiu Vântu, vor reflecta campania pentru alegerile europarlamentare. Acestora li se adaugă televiziunea de divertisment Zapping TV - un post deţinut de Petrică Gheorghe, unul dintre foştii colaboratori ai lui Dan Diaconescu -, care şi-a anunţat intenţia de a acoperi în Bucureşti campania pentru europarlamentare.

În total, potrivit CNA, un număr de 102 televiziuni centrale şi locale au anunţat că intenţionează să difuzeze emisiuni destinate campaniei electorale.

În ceea ce priveşte posturile de radio, în afară de Europa FM, din portofoliul trustului Lagardere, şi Realitatea FM, din grupul Realitatea-Caţavencu, care au fost primele ce şi-au anunţat intenţia de a acoperi campania, fiind pe lista CNA încă din 27 aprilie, şi Naţional FM, deţinut de fraţii Micula, va difuza emisiuni destinate alegerilor pentru Parlamentul European.

De altfel, un număr total de 132 de posturi de radio naţionale şi locale au anunţat Consiliul că vor reflecta prin emisiuni specifice campania pentru europarlamentare.

Televiziunilor şi radiourilor private care difuzează emisiuni specifice în campania electorală li se adaugă posturile Societăţii Române de Televiziune (SRTv) şi Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR), care transmit emisiuni electorale potrivit legislaţiei în vigoare.

Toate televiziunile şi radiourile private care intenţionează să realizeze şi să difuzeze emisiuni electorale în campania pentru alegerile europarlamentare trebuie să se supună Deciziei nr. 391 din 26 martie 2009 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România ai Parlamentului European.

Potrivit Deciziei, campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, va începe în ziua de 8 mai 2009, ora 00.00, şi se va încheia în ziua de 6 iunie 2009, ora 07.00.

Televiziunile şi radiourile publice şi private pot difuza în campania electorală emisiuni de promovare electorală, emisiuni de dezbatere şi spoturi electorale. Emisiunile de promovare şi spoturile electorale pot fi difuzate contra cost la posturile comerciale şi gratuit la posturile publice.

Campania în audiovizual pentru alegerile europarlamentare se va desfăşura "pe bani" - similar campaniei pentru alegerea Parlamentului României din toamna anului trecut. Astfel, candidaţii la Parlamentul European trebuie să plătească pentru a participa la emisiunile de promovare electorală difuzate de posturile tv şi radio private. Radiodifuzorii privaţi pot difuza contra cost numai producţii audiovizuale de promovare electorală, realizate exclusiv de către competitori şi la care radiodifuzorii nu pot avea niciun fel de contribuţie editorială. În schimb, accesul competitorilor electorali la dezbaterile electorale difuzate de posturile radio-tv private va fi gratuit.

Competitorii electorali au avut la dispoziţie intervalul 22 - 28 aprilie pentru a solicita timpii de antenă pe care intenţionează să îi utilizeze posturilor radio-tv care şi-au anunţat intenţia de a difuza emisiuni electorale.

Între 29 aprilie, data rămânerii definitive a candidaturilor, şi 5 mai, posturile private de radio şi televiziune trebuie să-şi definitiveze noile grile de program, intervalele de timp de difuzare a emisiunilor electorale, precum şi tarifele unice pe unitatea de timp şi/ sau emisiune de promovare electorală pe care intenţionează să le practice. Tarifele unice vor fi stabilite în urma negocierilor desfăşurate cu toţi reprezentanţii competitorilor electorali interesaţi şi vor fi făcute publice.

În campania pentru alegerile europarlamentare, CNA nu vrea să mai permită separarea ştirilor electorale de corpul principal al buletinelor de ştiri, aşa cum s-a întâmplat în campania trecută. Astfel, materialele candidaţilor vor putea fi folosite la programele de promovare electorală.

Potrivit Deciziei, în cadrul emisiunilor informative se pot difuza ştiri privind activităţile de campanie ale competitorilor electorali, cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, imparţialitate şi de informare corectă a publicului. Radiodifuzorii pot prezenta în cadrul emisiunilor informative şi intervenţii făcute în direct de către candidaţi cu prilejul activităţilor de campanie.

Decizia prevede şi faptul că spoturile electorale pot fi difuzate numai în emisiunile de promovare electorală şi în emisiunile de dezbatere. Spoturile nu pot avea o durată mai mare de 60 de secunde şi trebuie asumate explicit de către competitorii electorali. De asemenea, durata totală a difuzării spoturilor electorale nu poate depăşi 6 minute dintr-un interval de o oră.

Difuzarea, în direct sau înregistrată, a mitingurilor sau întâlnirilor electorale, a conferinţelor de presă ori a altor activităţi de campanie ale competitorilor electorali este considerată emisiune de promovare electorală. Difuzarea trebuie marcată în mod corespunzător pe toată durata acesteia, în cazul televiziunii, respectiv trebuie identificată ca atare, în cazul radioului.

Materialele audiovizuale electorale, altele decât spoturile electorale, puse la dispoziţia posturilor radio-tv de către competitorii electorali, pot fi difuzate numai în cadrul emisiunilor de promovare electorală. În perioada campaniei, candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali nu pot fi producători, realizatori sau moderatori ai emisiunilor realizate de radiodifuzori publici şi privaţi.

Totodată, începând cu 48 de ore înainte de ziua votării şi până la închiderea urnelor, este interzisă prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă. De asemenea, cu 24 de ore înainte de ziua votării şi până la închiderea urnelor este interzisă difuzarea emisiunilor de promovare electorală şi a emisiunilor de dezbatere electorală.

Nerespectarea prevederilor Deciziei CNA privind reflectarea campaniei pentru alegerile europarlamentare în audiovizual va fi sancţionată de Consiliu, după caz, în baza Legii audiovizuale şi a Legii 33/2007.

În acest sens, Răsvan Popescu, preşedintele CNA, a spus, pe 26 martie, că, în cazul în care posturile de radio şi televiziune nu vor respecta prevederile Deciziei privind reflectarea campaniei pentru alegerile europarlamentare, CNA va sancţiona abaterile prin amenzi cuprinse între 2.500 de lei şi 100.000 de lei. "Legislaţia prevede o serie de amenzi pentru nerespectarea acestor reglementări. Pentru anumite abateri, ele merg de la 4.500 de lei până la 10.000 de lei şi există şi abaterile de conţinut, care vor fi pedepsite pe Legea 504, legea audiovizualului, şi acolo amenzile pot urca mult mai mult, de la 2.500 până la 100.000 de lei", a spus şeful CNA.

Decizia CNA a fost realizată în baza unei Ordonanţe de Urgenţă privind organizarea alegerilor europarlamentare, publicată în 4 martie în Monitorul Oficial. De asemenea, Ordonanţa a preluat prevederile din Legea alegerilor generale, în baza căreia s-a desfăşurat şi campania electorală în audiovizual pentru alegerea Parlamentului României, în toamna anului trecut.

Alegerile din România pentru Parlamentul European vor avea loc pe data de 7 iunie 2009.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Antena 2, Antena 3, B1 TV, Naţional TV, N24, OTV şi Realitatea TV vor difuza emisiuni electorale.
 Vizualizări articol: 571 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Antena 2, Antena 3, B1 TV, Naţional TV, N24, OTV şi Realitatea TV vor difuza emisiuni electorale0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei