Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a participat, joi, alături de preşedintele Traian Băsescu, la conferinţa cu tema "Dezvoltarea Portuară. Construirea Coridorului Logistic Constanţa", desfăşurată pe nava olandeză Johan de Witt, aflată în Portul Constanţa.
Berceanu a anunţat că în acest an vor fi derulate două proiecte de dezvoltare a capacităţii feroviare în Portul Constanţa, în cadrul programului de dezvoltare şi modernizare a sistemului de transport rutier şi feroviar în porturi.
"În 2009 se vor derula două proiecte de dezvoltare a capacităţii feroiviare în Portul Constanţa, unul în partea de sud, iar celălalt în zona fluvio-maritimă. Tot în 2009, încep lucrările la podul peste Canalul Dunăre- Marea Neagră, un pod care va rezolva multe probleme de legătură între partea de nord şi sud a Portului Constanţa", a afirmat Radu Berceanu.
Tot în acest an, Ministerul Transporturilor va începe un program de achiziţionare de transbordere pentru navele aparţinând instituţiilor publice sau investitorilor privaţi.
În opinia lui Berceanu, Dunărea nu este folosită decât la cel mult 15 % din capacitatea reală de transport, existând oportunităţi pentru dezvoltarea schimburilor de mărfuri cu alte state.
"Dunărea e folosită foarte puţin, 10-15 % din capacitatea reală de transport. Acest lucru înseamnă că există multe oportunităţi pentru intensificarea schimburilor de mărfuri, în special pentru ţările riverane", a declarat Berceanu.
El a apreciat că Dunărea este "o foarte importantă autostradă pan-europeană", spunând că "în privinţa măfurile grele, agabaritice, periculoase, este în mod evident o variantă care întrecere oricare altă variantă de transport".
Potrivit ministrului Transporturilor, în acest an vor începe lucrările pentru îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe sectorul Călăraşi – Brăila, iar din 2011 vor avea loc lucrări asemănătoare pe sectorul româno-bulgar.