"Avem nevoie în mod deosebit pe sectorul românesc al Dunării de modernizarea infrastructurilor portuare, de aducerea tehnologiile de manevrare a containerelor", a afirmat şeful statului, care a participat, joi, la la bordul navei olandeze militare de transport "HNLMS Johan de Witt", la o conferinţă privind construirea coridorului logistic Constanţa - Rotterdam.
El a afirmat că dezvoltarea portuară a României este impresionantă din punct de vedere al numărului de porturi.
"Dacă ţin bine minte, pe Dunărea fluvială avem 13 porturi, Dunărea fluvio-maritimă beneficiază de prezenţa a două mari porturi: Galaţi şi Brăila şi a portului Sulina. La mare, România beneficiază de trei mari porturi: Midia, Mangalia, Constanţa. Capabilităţile pe Dunăre şi la mare ale României sunt considerabile din punct de vedere al infrastructurilor portuare. Mai multe decât atât, şantiere navaleşi capacităţi de reparţii sunt în toate porturile maritime şi fluvio- maritime. Avem o infrastructură care poate fi, prin modernizare, competititvă cu infrastructurile de pe Rin", a explicat şeful statului.
Traian Băsescu a afirmat că România alocă din fonduri europene 76 de milioane de euro pentru creşterea nivelului de siguranţă pe sectorul românesc al Dunării, iar aceeaşi sumă este alocată şi de vecinii bulgari.
Preşedintele a adăugat că trebuie găsite soluţii pentru ca şi Serbia să poată fi un partener pentru ridicarea nivelului de securitate al traficului pe Dunăre.
Traian Băsescu a participat, joi, la conferinţa cu tema "Dezvoltarea Portuară. Construirea Coridorului Logistic Constanţa", care a avut loc pe nava olandeză Johan de Witt, ancorată în Portul Constanţa. Şeful statului a făcut apoi un tur al navei, după care a vizitat o expoziţie de echipamente navale în terminalul de pasageri al Portului Constanţa.