Revenirea activităţii în uzinele din Europa Centrală în care sunt produse maşini ieftine şi de dimensiuni mici a fost uimitoare, notează publicaţia citată.
Spre exemplu, fabrica Dacia de la Mioveni a rămas aproape goală în noiembrie şi decembrie 2008, angajaţii fiind trimişi acasă, cu o reducere de 20% a salariilor. În acest an, însă, în urma lansării unor programe de înnoire a parcurilor auto în state vest-europene, fabrica de la Mioveni a prins viaţă.
Directorul general al uzinei româneşti a declarat că trei sferturi din producţie ar putea fi destinate în acest an exportului, datorită creşterii cererii în vestul continentului.
Dacia a vândut circa 25.500 de autovehicule în Germania în 2008. Pentru acest an, însă, numărul comenzilor a depăşit deja nivelul de anul trecut.
Compania deţinută de grupul francez Renault produce modelul Logan, cea mai ieftin maşină de serie din Europa, cu un preţ de 5.000 de euro. Loganul este marele câştigător al programului de prime de casare din Germania, notează FT.
În februarie, Germania a reprezentat a doua piaţă de desfacere pentru Dacia, după Franţa, potrivit datelor producătorului auto român. Compania se aşteaptă ca livrările din Germania să fie mai mari decât cele din Franţa, pentru scurt timp, datorită primei de casare.
În Cehia, Skoda, subsidiară a Volkswagen, a raportat dublarea la 11.000 de unităţi a vânzărilor din Germania în februarie. În aceste condiţii, fabrica din oraşul Mlada Boleslav a revenit la programul complet de lucru, după ce în ianuarie săptămâna de lucru a fost redusă la patru zile.
Compania italiană Fiat, care produce maşini mici în sudul Poloniei, a exportat 47.417 autovehicule în martie, mai mult cu 10.000 de unităţi comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Analiştii consideră că îmbunătăţirea exporturilor de maşini ar putea avea efecte pozitive asupra întregii economii, în special în Cehia, unde producătorii auto se concentrază pe autovehicule de dimensiuni mici.
Guvernul german a acceptat să majoreze fondurile destinate programului de înnoire a parcului auto de la 1,5 miliarde euro la cinci miliarde euro. Programul, care constă în acordarea unor prime de 2.500 de euro pentru achiziţionarea unei maşini noi, eficiente din puct de vedere al consumului de combustibil, în schimbul casării unui autovehicul mai vechi de opt ani, va fi derulat până cel mult la sfârşitul acestui an, a declarat Ulrich Wilhelm, purtător de cuvânt al Guvernului.